Amazon звільняє співробітників за допомогою автоматичної програми, часто – помилково

Водії часто не можуть зрозуміти, чому їх рейтинг впав або з ними припинили співпрацю

фото DR

Боти, що заправляють відділом кадрів програми доставки Flex у Amazon, можуть звільняти водіїв доставки через вкрай дивні причини, наприклад, зачинені ворота, погана погода чи невдале селфі. Мільйони незалежних підрядників залежать від примхи автономної системи, яка припускається помилок, і в керівництві Amazon про це знають, пише HighTech Plus з посиланням на Ars Technica.

Компанія не надто переймається з цього приводу, оскільки охочих влаштуватися на роботу замість звільнених вистачає.

Amazon запустила програму Flex в 2015 році для того, щоб впоратися зі зростаючою кількістю замовлень і виконати обіцяну двогодинну доставку. Сьогодні ця програма також координує доставки з мережі продуктових магазинів Whole Foods. У період пандемії Flex стала вкрай затребуваною, тому водіям був запропонований бонус, якщо вони будуть працювати в грудні мінімум по 20 годин.

Вся робота з контрактниками за програмою Flex ведеться через програму з мінімальним втручанням людини. Водії підписують і завантажують документи через додаток, через який також відзначають свої зміни і рапортують про проблеми. Рейтинг водія – від «фантастичного» до «на межі» – може знизитися через запізнення, пошкоджену упаковку або невиконання інших вимог замовника.

Amazon спростовує звинувачення в несправедливому поводженні з водіями. «Ми багато інвестуємо в технологію і ресурси, щоб забезпечити водіям розуміння їх статусу і права продовжувати доставляти відправлення, і розслідуємо всі заяви водіїв», – сказала представник компанії Кейт Кудрна.

Однак водії стверджують зворотне: система непрозора, і вони часто не можуть зрозуміти, чому їх рейтинг впав або з ними припинили співпрацю.

Так, Неддра Ліна була змушена повернути посилку на склад після того як проколола шину автомобіля. Потім їй вдалося підняти свій рейтинг до «Відмінно», але через кілька тижнів її аккаунт закрили за порушення умов договору. Вона звернулася з оскарженням, але компанія не змінила свого рішення.

Інший водій, Стівен Нормандін, приїхавши до офісу з посилкою, виявив, що ворота закриті, нікого немає, і одержувачі не відповідають на дзвінки. Його рейтинг впав, і його звільнили через низький рейтинг.

З 2019 року Amazon почала вимагати від водіїв селфі, щоб під одним аккаунтом не працювали кілька людей. Форуми співробітників Flex сповнені історій про те, як їх звільняли за те, що фотографія не збігається з контрольним зображенням, завантаженим в базу. У тих, хто скинув вагу, збрив бороду або змінив зачіску, часто виникають проблеми. Все це може стати причиною втрати роботи, яку роздають алгоритми.

Звільнені водії можуть подати прохання про відновлення протягом десяти днів, але у цей час не можуть працювати. Якщо прохання відхилено, є можливість розглянути справу в арбітражному суді, але це буде коштувати $200. Для тих, хто отримує за годину від $18 до $30, це занадто велика сума. А для Amazon помилкове звільнення не проблема – тільки в травні додаток Flex скачали 200 000 разів.

Нагадаємо, Amazon підвищила мінімальну зарплату в Німеччині до 12 євро на годину.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS