Китайський виробник електромобілів Xpeng залучив близько $ 1,8 млрд в ході IPO на Гонконгській біржі, передає Forbesз посиланням на CNBC.
Xpeng конкурує в Китаї не тільки з традиційними автовиробниками, які прагнуть збільшити свою частку на ринку електромобілів, але і з американською Tesla і китайськими стартапами Nio і Li Auto.
За даними Xpeng, в травні вона поставила на ринок 5686 електромобілів – зростання на 483% в річному обчисленні і на 10% порівняно з квітнем поточного року. Компанія планує поставити від 15 500 до 16 000 машин в другому кварталі.
У червні компанія поставила 6565 електромобілів – це на 617% більше, ніж в тому ж місяці минулого року.
«Я б сказав, що наш гонконгський лістинг – це дуже стратегічне рішення. В кінцевому рахунку ми хочемо, щоб наші клієнти були нашими акціонерами, і наявність подвійного первинного лістингу в Гонконзі дасть нам право бути підключеними до китайських ринків капіталу», – сказав президент Xpeng Брайан Гу.
Китайські компанії, акції яких вже котируються на Уолл-стріт, зазвичай проводять в Гонконзі вторинний лістинг: компанія, що котирується на одній біржі, продає акції на інший. Але пропозиція акцій Xpeng – це подвійний первинний лістинг. Він буде підкорятися правилам і нагляду як американських, так і гонконгських регуляторів.
Китайські компанії, зареєстровані в США, раніше розглядали лістинг у Гонконгу як спосіб застрахуватися від напруженості у відносинах між Китаєм і США, зазначає CNBC.
Нагадаємо, Tesla веде переговори з китайською EVE про постачання недорогих акумуляторів.