Доля невеликих європейських компаній, що займаються імпортом-експортом товарів, знаходиться під питанням, оскільки хаос в глобальних ланцюжках поставок продовжує шкодити цьому сегменту економіки. Про це пише Логіст.Today з посиланням на Bloomberg.
За даними компанії Drewry Shipping, в минулий четвер вартість перевезення навантажених 40-футових контейнерів із Шанхая в Роттердам зросла до $13 787 за одиницю. Для порівняння, в останні 5 років середня ціна в цю пору року становила $1670.
За словами Філіпа Дамаса, глави агентства Drewry Supply Chain Advisors, цей різкий стрибок означає, що вартість доставки тепер становить близько 3% від типової партії товарів, таких як одяг та іграшки, що в 10 разів більше, ніж в попередні роки.
За словами Люка Хендрікса з торгової групи SME United, що представляє інтереси малого бізнесу в Європі, ситуація особливо складна для невеликих компаній, які намагаються подолати наслідки зростання витрат і часто мають менший авторитет, коли справа доходить до переговорів про тарифи з великими судноплавними лініями.
Крім зростання витрат, збої в ланцюжках поставок призвели до того, що доставка товарів з Азії в Європу – життєво важливий торговий маршрут для галузі контейнерних перевезень – займає більше часу.
За даними Єврокомісії, малий і середній бізнес забезпечує робочими місцями близько 6 млн чоловік на всьому континенті. Крім того, за даними за 2017 рік, на ці компанії також припадає 32% від загального обсягу імпорту і 41% від загального обсягу експорту в ЄС.
Нагадаємо, найбільші судноплавні компанії світу скаржаться на гостру нестачу контейнеровозів.