Tesla в Німеччині платитиме робочим менше, ніж інші автовиробники

Всупреч екологічним вимогам компанія Ілона Маска вже отримала попередні дозволи на будівництво заводу. Щодо рівня обіцяних на підприємстві зарплат вже виникли питання

фото DR

Як повідомляє Reuters, можливо, вже цієї суботи глава Tesla Ілон Маск завітає у невеличке містечко в Німеччині Грюнхайде. Цікаво, що дозвіл на проведення масштабного фестивалю на 9000 осіб мільярдер вже отримав, хоча у Німеччині дозволено проводити збори щонайбільше для 5000 осіб.

На думку екологічних груп Німеччини, це лише незначний приклад того, що Tesla отримує занадто велику свободу в Німеччині, адже будівництво заводу розпочалося ще до отримання остаточних дозволів на його розташування і роботу.

Попередні дозволи, які Маск отримав від місцевої влади на будівництво, є законними, але німецькі фірми такі схеми використовують рідко, бо якщо остаточний дозвіл не буде отримано, Tesla має власним коштом знести все, що побудовано.

У заводу, на відкриття якого приїжджає Ілон Маск, є як прибічники, так і опоненти.

«Я повністю переконаний, що Tesla може позитивно вплинути на Німеччину», – сказав Reuters міністр економіки Бранденбурга Йорг Штайнбах, відомий захисник заводу.

Профспілки країни вже готові боротися за контракти в німецькому стилі для робочих Tesla, а екологічні групи готові виступати проти будь-яких подальших планів з розширення.

«Tesla повинна дотримуватися законів охорони довкілля, будівельних законів та законів про працю і створювати профспілки», – сказала Біргіт Дитце, глава профспілки IG Metall у регіоні Бранденбург та колишній учасник спостереження за Volkswagen.

За словами IG Metall, Ілон Маск, який не приховує свої непрості відносини з профсоюзами, пропонує заробітну плату на заводі на 20% нижче колективно узгодженої заробітної плати, яку пропонують інші німецькі автовиробники.

За даними IG Metall та Steinbach, з 12 000 робочих місць, які будуть створені на заводі, на цей момент заповнено 800–1200.

Tesla не відповідала на запитання про те, як проходить набір персоналу. Оновлені ж дані LinkedIn показують, що кількість заявок незначна: за останній місяць було оголошено менше 10 претендентів на більшість заводських вакансій.

Містечко Грюнхайде знаходиться за 45 хвилин від польського кордону, тож очікується, що Tesla буде брати на роботу працівників з Польщі.

«20% нижче заробітної плати в Німеччині – все ще дуже хороша оплата для польських робочих», – сказав Фердинанд Дуденхёффер, експерт з німецької автомобільної промисловості. Німецькі автовиробники не можуть цього зробити, у них будуть більші проблеми з профсоюзами. Але Tesla може».

Маск висловив своє незадоволення німецькими законами та процесами. Він заявив у письмовій формі, що складні вимоги країни до планування суперечать термінам, необхідним для боротьби зі зміною клімату.

Після запуску завод буде виробляти 500 000 електромобілів на рік і 50 гігават-годин ємності акумуляторів. Це більше, ніж на будь-якому іншому заводі країни.

 «Справа не в Tesla. Ми не можемо просто сказати: «Ви робите електромобілі, тому ви можете робити все, що хочете» , – сказав Майкл Ганшоу з екологічної організації Gruene Liga.

Як повідомлялося раніше, на 9 жовтня Tesla аносувала відкриття Gigafactory – учасники фестивалю побачать завод автоконцерну в Грюнхайді, відвідають цехи, стенди, а також зможуть покататися на новітньому електромобілі Model Y.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS