НАТО та державне підприємство «Антонов» вперше за всю історію співпраці підписали п'ятирічну угоду за програмою «Міжнародне вирішення стратегічних повітряних перевезень» (SALIS). Раніше контракти тривали два-три роки. Про це під час пресконференції «НАТО знову обирає літаки ДП «Антонов»» повідомив начальник комерційного відділу держкомпанії Андрій Благовісний.
За умовами контракту, підприємство на постійній основі має надавати два літаки Ан-124 («Руслан»), які перебуватимуть у режимі stand by на базі аеропорту «Лейпциг» в Німеччині. Також за додатковим викликом «Антонов» зможе відвести для користування ще три літаки. Крім того, до програми можуть залучати літаки Ан-225 («Мрія»), Ан-22 («Антей»), Ан-26 та Ан-74.
«Такий довгий термін контракту є показником довіри агенції НАТО з підтримки та постачання (NSPA) та країн-учасниць програми SALIS до українського партнера. Учасниками програми за укладеною угодою є дев'ять держав: Бельгія, Польща, Словаччина, Словенія, Чехія, Німеччина, Норвегія, Угорщина та Франція», – заявив Благовісний.
За його словами, на початку старту проєкту у 2006 році загальний наліт літаків «Антонов» складав близько 10% від загального обсягу всіх перевезень компанії. Коли активність на ринку вантажоперевезень була низькою, саме програма SALIS підтримувала підприємство, допомагаючи створювати літаки та їх нові модифікації.
Раніше підприємство «Мотор Січ» підписало з ДП «Антонов» контракт, спрямований на збільшення ресурсу двигунів для літаків «Мрія» та «Руслан».