Авіакомпанії франко-голландської групи Air France та KLM вводять збір на паливо з відновлюваних джерел (SAF-паливо) у ціни на квитки з 10 січня.
Як пояснили у групі, додаткові збори мають компенсувати авіакомпаніям вищу вартість екологічного палива, використання якого є ключовою ланкою зниження екологічного сліду комерційного авіатранспорту. Також авіаперевізники запропонують своїм пасажирам можливість заплатити за додатковий обсяг SAF-палива, зробивши свій внесок у скорочення викидів СО2 під час рейсу, пише Діловий авіаційний портал.
SAF – стратегічний елемент політики ЄС щодо зниження авіаційного впливу на екологію. Так, згідно з французьким законодавством, з початку 2022 року всі рейси, що вилітають із Франції, повинні використовувати як мінімум 1% SAF-палива.
В Air France заявили, що додатковий паливний збір становить від 1 до 4 євро у тарифі економ-класу та від 1,5 до 12 євро у бізнес-класі залежно від дальності рейсу.
«Завдяки цим зборам, а також добровільному вкладу кількох корпоративних клієнтів, понад 15 000 тотт SAF-палива може бути залито в наші літаки у 2022 році, що більш ніж десятикратно перевищує обсяги минулого року, а також вимоги законодавців», – наголошується в повідомленні Air France.
Хоча Нідерланди поки що не визначили необхідний відсоток SAF-палива, в KLM заявили, що з 10 січня він становитиме 0,5% на рейсах, що вилітають з Амстердама.
«KLM і наші партнери з коаліції Clean Skies for Tomorrow оголосили про свої амбіції досягти пропорції SAF-палива в 10% до 2030 року, – пояснили в авіакомпанії. – З цієї причини KLM вирішила додавати SAF-паливо на добровільній основі».
Тим часом латвійська авіакомпанія airBaltic у 2021 році збільшила використання екологічно чистого авіаційного палива SAF на 20% порівняно з попереднім роком, пише ЦТС.
28 грудня рейс з Гельсінкі до Риги був виконаний з використанням суміші, яка на 37% складалася з SAF-палива та на 63% із звичайного авіакеросину. Це найвища частка SAF, використана AirBaltic за політ.