Гуманітарна допомога, санкції, евакуація та «Укрпошта»

Зведена інформація від Міністерства інфраструктури України

Фото: УНІАН

Польща, Болгарія, Грузія, Румунія, Туреччина вже підтвердили готовність пропускати українські транспортні засоби без міжнародних дозволів. Це спрощує логістику гуманітарної та військово-технічної допомоги до України.

Про це повідомило Міністерство інфраструктури України у своєму Телеграм-каналі.

Гуманітарна допомога. Україна домовилася з прикордонниками про те, щоб водіїв вантажівок, які доставлятимуть допомогу для України, пропускали через державний кордон. Мінінфраструктури закликає водіїв  вантажівок долучатися. А ті, хто знаходяться за кордоном, можуть організуватися на місцях через посольства та визначені урядом хаби для гуманітарної допомоги – робочих рук не вистачає.

«Укравтодор» працює над формуванням «зелених коридорів» шляхами України, які мають забезпечувати рух вантажів, евакуацію людей та одночасно перешкоджати ворогу. За даними Мінінфраструктури, іде демонтаж дорожніх знаків на всіх дорогах країни. Пріоритет №1 – вказівні знаки, назви населених пунктів. Влада наголошує, що всі знаки слід передавати місцевій владі або дорожникам. «Ми повернемо їх на місце, після виведення військ агресора з України», – вказує Мінінфраструктури.

Евакуація. Мінінфраструктури також повідомляє, що евакуаційні рейси «Укрзалізниці» наразі здійснюються з гарячих точок до великих транспортних хабів. Зокрема, 1 березня запустили дизель-поїзди за маршрутом Львів – Ковель – Ягодин – Холм. Уся актуальна інформація щодо рейсів доступна на медіаресурсах Мінінфраструктури та «Укрзалізниці». Крім того, Україна домовилася з Польщею, Німеччиною, Словаччиною, Чехією, Австрією про безоплатний проїзд українських біженців рейсами власних залізниць.

Також «Укрзалізниця» допомагає іноземним громадянам, які перебувають в Україні: усі, хто має паспорт інших країн, можуть без обмежень покинути територію України.

Про санкції. Україна працює над тим, щоб європейські лізингові та страхові компанії припинили роботу з авіакомпаніями окупанта. За даними Мінінфраструктури, понад 50% усього його авіапарку знаходиться в лізингу.

Зараз для суден агресора починають закривати порти. Зокрема, відповідне рішення, для суден Росії, а також усіх, хто пов’язаний із нею, уже ухвалила Великобританія. Очікується, що вже найближчим часом до неї приєднаються всі наші західні партнери.

Данська судноплавна компанія Maersk тимчасово зупиняє всі контейнерні перевезення в Росію та з неї. Maersk управляє маршрутами контейнерних перевезень до Санкт-Петербурга й Калінінграда на Балтійському морі, Новоросійська на Чорному морі, а також до Владивостока і Східного на східному узбережжі РФ.

У портах Бельгії не обробляють вантажі для РФ. Бельгійські порти не пускають усі вантажі, призначені для країни-агресора. Вантажі затримують докери у бельгійських портах.

Про «Укрпошту». Усі відділення «Укрпошти» у великих містах і райцентрах працюють за графіком (окрім тих, які у зоні бойових дій). У селах рух обмежено, щоб мати змогу 5 березня виплатити пенсії та субсидії. Уся інформація про графік роботи відділень оновлюється на сайті, повідомило Міністерство інфраструктури України.

За його інформацією, сьогодні вночі перша після війни автівка «Укрпошти» перетнула кордон і вже в Польщі.

До кінця тижня Міністерство інфраструктури України планує поновити експорт настільки, наскільки це можливо. Поновлюються і магістральні маршрути (у тестовому режимі), які зв’язуватимуть схід та захід.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS