Закордонні виробники відмовилися постачати компоненти для російського літака МС-21 навіть за передоплаченими замовленнями, повідомив міністр промисловості та торгівлі Денис Мантуров. За його словами, Об'єднана авіабудівна корпорація (ОАК) поставить в експлуатацію два літаки МС-21 замість запланованих чотирьох. Постачання очікуються 2024 року, пише Коммерсант.
«Нам відмовлено в постачанні компонентів у рамках нашої широкої міжнародної кооперації. При цьому навіть передоплачені замовлення сьогодні заморожені і не поставляються. Причому пояснень немає жодних», – сказав Мантуров журналістам. За його словами, до кінця цього року очікується постачання двох літаків МС-21.
Він також розповів про долю іншої моделі російських літаків – SSJ100 (Sukhoi Superjet 100). Її імпортозаміщену версію планують сертифікувати у 2023 році, а розпочати постачати російським компаніям – у 2024-му.
За словами Дениса Мантурова, ОАК вистачає іноземних запчастин і комплектуючих для продовження виробництва 19 літаків SSJ-100. Також планується поставити авіакомпаніям раніше повернуті машини. «Ми їх зараз доводимо до льотної придатності, і вони будуть також поставлені нашим російським експлуатантам», – сказав міністр.
Крім того, за його словами, опрацьовується можливість збільшення темпів виробництва літаків Ту-214 на Казанському авіаційному заводі до десяти одиниць на рік.
У відповідь на російське військове вторгнення в Україну Євросоюз та США закрили небо для російських літаків. ЄС також заборонив європейським компаніям постачання, лізинг, техобслуговування та страхування повітряних суден у рф. Авіавлада Бермудських островів призупинила дію сертифікатів льотної придатності літаків російських авіакомпаній із кодами Бермудського регістру (у росії таких 745).
Напередодні стало відомо, що єдиний в росії виробник танків припинив роботу, тому що не вистачає комплектуючих.