Що сталося. У Мінтрансі рф бачать ризики відпливу російських пілотів за кордон, що може призвести до дефіциту льотного складу – зараз у простої через санкції та зниження пасажиропотоку перебувають 13% пілотів.
Джерело. Про це повідомляє «Комерсант» із посиланням на комплексну програму розвитку авіатранспортної галузі рф до 2030 року.
Докладно. Як пише видання, Мінтранс рф щомісяця отримує майже 70 звернень від іноземних авіаційних регуляторів із проханням підтвердити сертифікат спеціаліста, отже, стільки пілотів шукають роботу в закордонних авіакомпаніях.
«Ці обставини свідчать про високі ризики нестачі пілотів для забезпечення виконання обсягу повітряних перевезень у майбутньому», – йдеться в документі.
Проблему пропонують вирішити, зокрема, випускаючи по 806 пілотів щорічно в профільних навчальних закладах.
Проте експерти, профспілки та пілоти вказують на неможливість працевлаштувати випускників, враховуючи спад перевезень (за песимістичним прогнозом Мінтрансу, кількість пасажирів може знизитися з 111 млн у 2021 році до 58,2 млн у 2025-му та 85,7 млн у 2030-му) і простой лінійних пілотів.
Наразі, за даними Ради з професійних кваліфікацій повітряного транспорту, у простої перебувають близько 1500 лінійних пілотів (13% від загальної чисельності) та 1300 бортпровідників (5%).
Також повідомляється, що до пандемії лінійні пілоти отримували до 500 000 рублів на місяць залежно від нальоту. Наразі через санкції та відсутність польотів до Європи доходи знизилися на 50–60%, кажуть співрозмовники видання в профспілках.
За словами опитаних експертів, зараз російським пілотам працевлаштуватися в країни ЄС або США неможливо, вони можуть розглядати лише країни СНД і Туреччину.