Єдина далекосхідна авіакомпанія «Аврора» зіткнулася з нестачею літаків для перевезення пасажирів на Далекому Сході, повідомили РБК джерела в компанії.
За даними Росавіації, в середині лютого авіапарк перевізника складався з 90 літаків, 50 з яких імпортні.
В аеропорту Якутська в нельотному стані перебувають три літаки. Вони чекають на техобслуговування і запчастини, яких немає в наявності через санкції. Насамперед труднощі з обслуговуванням мають 13 канадських турбогвинтових літаків Bombardier.
У квітні віце-прем'єр і представник президента в Далекосхідному федеральному окрузі рф Юрій Трутнєв доручив Мінпромторгу рф спільно з Мінтрансом у пріоритетному порядку забезпечити «Аврору» літаками російського виробництва. За словами Трутнєва, для «Аврори» буде закуплено 45 літаків російського виробництва (Superjet, Іл-114, L-410 та «Байкал»).
«Аврора» базується у Южно-Сахалінську, Владивостоку та Хабаровську. Авіакомпанія пов'язує регулярними рейсами міста Далекого Сходу та Сибіру, виконує місцеві перевезення у далекосхідних регіонах, також літає в Китай, Корею і Японію.
Після початку російського вторгнення в Україну 24 лютого щодо рф почали вводити жорсткі санкції, які зачепили і авіагалузь. Наприклад, у березні Мінторг США заборонив будь-де надавати сервісні послуги 100 російським літакам, з яких один літак належить мільярдеру Роману Абрамовичу.
Багато авіакомпаній рф відмовилися використовувати свої літаки на міжнародних лініях, побоюючись їх конфіскації. Справа в тому, що з 750 літаків російського авіапарку близько 500 належить іноземним лізингодавцям.
Після початку війни в Україні вони стали відкликати дозволи на використання їхніх літаків.