Що сталося. У результаті нападу російських загарбників біля причалів Маріупольського порту досі заблоковані 6 суден під іноземним прапором. Деякі з них не зможуть вийти з порту без судноремонтного заводу, який нині зруйновано, як і сам порт.
Джерело. Про це повідомив директор ДП «Маріупольський морський торговельний порт» Ігор Барський на брифінгу в Українському медіацентрі.
Деталі. За його словами, Маріупольський судноремонтний завод практично знищено. Крім того, акваторія порту була замінована, щоб унеможливити проникнення ворожих кораблів.
Барський зазначив, що маріупольські портовики брали активну участь в обороні міста. «Маріупольський порт був передостаннім форпостом у місті», – сказав директор підприємства.
Крім того, протягом більш ніж трьох тижнів вдавалося забезпечити людей харчуванням завдяки їдальні морського порту. Вона стала єдиним місцем у Маріуполі, де ще випікали хліб.
Збитки портової інфраструктури Міністерство інфраструктури оцінює у десятки млрд грн, а термін її відновлення за умови фінансування – у 2-2,5 роки.
Заступник міністра інфраструктури Юрій Васьков зазначив, що точну цифру можна буде назвати лише після отримання доступу до всієї інфраструктури, яка наразі знаходиться на тимчасово окупованій території.
Найбільше пошкоджена інфраструктура у морпорті «Маріуполь», також є пошкодження у портах «Бердянськ», «Ольвія», «Чорноморськ», «Миколаїв».
«У нас у морських портах 80% вантажів обробляється інвесторами. І, безумовно, всі вони, за нашою інформацією, готові інвестувати кошти у відновлення пошкодженої інфраструктури та в розвиток нової, тому що після закінчення війни питання експорту та імпорту буде пріоритетним», – наголосив Васьков.
Бекграунд. Тим часом російське судно завантажило в тимчасово окупованому Криму 27 000 тонн зерна і спробувало продати його Єгипту, але після відмови змінило напрямок на Ліван та Сирію.