Стало відомо, що Україні за допомогою західних партнерів вдалося суттєво наростити імпорт пального з країн ЄС, унаслідок в травні країна отримає 350 000 тонн палива за новими логістичними маршрутами.
Джерело. Про це йдеться на сайті Міністерство економіки, передає «Інтерфакс-Україна».
Деталі. Згідно з повідомленням, у березні-квітні 2022 року були введені заходи, що дозволили збільшити добовий обсяг ввезення палива з ЄС з 4 000 тонн до 12 000 тонн на добу.
Серед вжитих заходів, що забезпечили таке зростання, Мінекономіки назвало скасування дозволу на в'їзд автоцистерн для доставлення палива в Україну, забезпечення можливості приймати паливо в портах Дунаю, коригування механізму цінового регулювання вартості пального і позачергове оформлення палива на кордонах з боку митниці та прикордонної служби.
«Завдяки цьому залізницею почали завозити в Україну вп’ятеро більше пального. У березні завезли 35 000 тонн, у травні очікуємо 180 тис. тонн. Автомобільне завезення зросло в 15 разів – з 5 000 до 85 000 тонн. Річковий транспорт тепер перевозить в п'ять разів більше пального у порівнянні з березнем – з 4 000 до 22 000 тонн», – наводяться в повідомленні слова першого віцепрем'єра – міністра економіки Юлії Свириденко.
Мінекономіки зазначило, що також є домовленість про початок реверсу пального трубним транспортом з Угорщини: Україна отримала підтвердження на імпорт 35 тис.тонн на місяць, з потенційним збільшенням до 50 000 тонн.
Крім того, на митниці запустили окрему зелену смугу для бензовозів з Польщі, що дасть змогу потенційно збільшити пропуск зі 110 до 200 одиниць на добу.
«Сьогодні весь обсяг імпорту можна направити на внутрішнє споживання. Нарощування запасів потребує більше часу. Щоб зникли черги й дефіцит, запасів пального на АЗС потрібно мінімум на 15 днів», – зазначило Міністерство.
Серед завдань на найближчий час воно назвало отримання згоди країн ЄС на гарантоване прийняття їх портами танкерів з пальним для українського ринку; вилучення російського і білоруського палива, завезеного до вторгнення Росії й тепер заарештованого, завантаження дизелем трубопроводу з Угорщини й здійснення системних закупівель національним оператором НАК «Нафтогаз України».
Зазначається, що за уточненим прогнозом у травні очікується споживання 300 000 тонн дизеля і 120 000 тонн бензину. Такий обсяг імпорту вже законтрактований українськими мережами.
«Водночас ми бачимо, що окремі недобросовісні оператори ринку ставлять ціни більші за гранично допустимі – 60, 65 та навіть 70 гривень за літр. В країні йде війна, і ми розцінюємо таку цінову спекуляцію як мародерство. Уряд надав повноваження обласним військовим адміністраціям здійснювати контроль за встановленням цін. Будемо жорстко реагувати на подібні факти відповідно до вимог воєнного часу», – наголосила Свириденко.
Бекграунд. Раніше в Офісі президента запевняла, що вживаються всі заходи для забезпечення країни пальним. Дедалі більше АЗС будуть відкриватися й реалізовувати пальне.