Що сталося. ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство» мобілізувало флот для забезпечення вивезення зерна на експорт з українських портів на Дунаї. Завдяки цьому частка зернових в перевалці портів Рені та Ізмаїл зросла з 12% до 81% з початку року.
Джерело. Про це йдеться в інтерв'ю «Портам України» в.о. генерального директора УДП Дмитро Москаленко.
Докладно. За його словами, придунайський кластер сьогодні стикнувся з безпрецедентним ростом вантажопотоку через закриття росіянами морських портів України та переорієнтацією вантажної логістики.
«На сьогодні порти працюють на рівні своїх наявних пропускних можливостей, звичайно, перше й основне питання для портів – це наявність флоту під завантаження. Зараз УДП робить усе, щоб забезпечити порти флотом під завантаження. Наприклад, у Рені та Ізмаїлі ми плануємо продаж фрахту через систему ProZorro, щоб забезпечити рівний і прозорий доступ до фрахтування флоту в умовах його дефіциту», – зазначив Москаленко.
За його словами, обсяг експорту через дунайські порти максимальний, передовсім завдяки зростанню питомої ваги зерна.
«Історично, частка зерна в загальних обсягах перевалки цих портів була незначна, а сьогодні вони вимушені переорієнтувати свої потужності під такий вантажопотік. Ми це бачимо і на прикладі наших перевезень, у яких частка зернових зросла з 12% до 81% з початку року», – зазначив Москаленко.
Бекграунд. Нагадаємо: Міністерство закордонних справ росії заявило, що відкриє доступ до українських портів Чорного моря лише у разі зняття санкцій проти кремля