Що сталося. Постачання російської нафти до Китаю все частіше відбувається з перевантаженням у морі попри малу відстань між країнами, оскільки через наслідки санкцій все менше судновласників готові давати свої танкери під завантаження у росії.
Джерело. Про це повідомляє Bloomberg.
Деталі. Схема з перевантаженням у морі дозволяє збільшити кількість рейсів тими суднами, які є в наявності.
Вона виглядає так: невеликі танкери типу"Афрамакс» чи Long Range-2 завантажують нафтою на терміналі біля Владивостока, а потім її перекачують на супертанкери на рейді біля порту Йосу в Південній Кореї.
«Хоча це збільшує загальний час і витрати на доставку, брокери стверджують, що така практика стає все більш поширеною, оскільки судновласники та покупці віддають перевагу такій поставці малими суднами для перевезення нафти з Козьміно за короткі терміни: чим коротші рейси, тим частіше можна завантажувати наявні танкери», – пояснює Bloomberg.
З супертанкерами типу VLCC, на які вантажиться нафта в морі, зараз проблеми немає через спалах COVID в Китаї та скорочення попиту на них.
Зазначається, що до такої схеми із перевантаженням нафти у морі залучені щонайменше дві китайські компанії – судновласник Cosco Shipping і трейдер Unipec.
Бекграунд. Загальний обсяг імпорту нафти до Китаю з росії за перші чотири місяці року скоротився на 7,4%. Це 25,6 млн тонн.