Що сталося. Виручка ПАТ «КАМАЗ» за підсумками 2022 року знизиться через скорочення виробництва найбільш маржинальних сучасних моделей К4-К5 на користь простіших К3 та падіння експортних постачань.
Джерело. Про це повідомляє російський «Інтерфакс».
Докладно. Як сказав журналістам Когогін у кулуарах ПМЕФ, російський ринок вантажівок повною масою 14–40 тонн, за оцінками компанії, цього року впаде на 30–40% з торішніх 79 000 штук.
«Щодо наших продажів, основна складність буде з поколіннями К4 та К5. У бізнес-плані цього року у нас було 16 000 автомобілів К4 та К5 – по 8000 машин кожного покоління. Виробництво машин К4 ми хотіли завершувати цього року, максимум – до середини 2023 року, тому ситуація з К4 була для нас не надто критичною, але основна історія – з поколінням К5, цього року був план випустити 8000 одиниць, наступного – 14 000, і, звичайно, у ситуації, що склалася, ми втратили цей обсяг», – сказав Когогін журналістам.
За його словами, компанія не перестала виробляти вантажівки сучасних поколінь, але різко знизила їхній випуск і зараз виробляє запаси відповідних комплектуючих та намагається знайти їх десь в інших країнах.
«Звичайно, це зростання цін, зростання логістичних витрат і таке інше. Все одно ми кілька тисяч машин К4-К5 зробимо. Але не 16 000, а 3000–5000. Це болісно для нас, оскільки дорогі машини формували основний грошовий потік», – додав він.
Когогін зазначив, що дуже суттєво збільшиться виробництво машин покоління К3. Також він повідомив, що експорт вантажівок КАМАЗа цього року може знизитися на 20%.