Що сталося. Проблема з постачанням нафтопродуктів ще залишається, але дефіциту вже однозначно менше.
Джерело. Про це в інтерв’ю виданню РБК-Україна повідомив міністр інфраструктури Олександр Кубраков.
Деталі. Він зауважив, що з початку повномасштабного вторгнення росії Україна втратила основні джерела постачання пального.
«До цього додаємо те, що низка нафтобаз із запасами були зруйновані й знищені. Далі наклалася дуже складна логістика, адже все пальне ми тепер беремо з ринку Євросоюзу та ввозимо через кордон із нашими сусідами. Кордони, кількість одиниць транспорту, бензовозів, цистерн – усе це не було розраховано на обслуговування такої системи. Адже глобально попит не впав, люди повернулися в країну, посівна була, зараз збір врожаю», – зазначив Кубраков.
За його словами, у Євросоюзі теж непроста ситуація, пальне не так легко знайти й ще складніше знайти під нього надійну нормальну логістичну конструкцію, щоб воно потрапляло в Україну. Тому наразі максимально спрощені умови для перевезення нафтопродуктів.
«Ми зараз максимально спростили й скасували все, що могли. Якщо хтось хоче стати перевізником і зареєструватися, це все відбувається за декларативним принципом. Тільки везіть. Залізниця те саме – все, що доступно, веземо все і всіх, кого можна й звідки можна. Звичайно ж, Дунай теж свою роль зіграв», – сказав Кубраков.
Також він запевнив, що зараз ситуація на ринку дизельного пального та скрапленого газу заспокоїлася.
«По бензину, я вважаю, що ще потрібно півтора або два місяці, поки ринок насититься і сформує запас. Поки дефіцит зберігається. Але він уже однозначно менше», – наголосив Кубраков.
Бекграунд. Раніше Словаччина запропонувала переобладнати для постачань палива до України нафтопровід «Дружба», по якому до країни надходить російська нафта.