Через війну і санкції російські блогери втратили 90% своїх доходів

TikTok, Instagram та YouTube більше не платять кошти російським контентмейкерам

Фото: Pixaby

Після початку вторгнення росії в Україну російські блогери втратили майже всі свої статки – до 90%. Насамперед це стосується тих, хто працював у Instagram та YouTube. Щоб компенсувати збитки, вони підвищили ціни на рекламні інтеграції та пости в інших соціальних мережах у кілька разів, пише moscowtimes.eu.

Таке різке падіння пов'язане із визнанням компанії Meta екстремістською організацією в росії та забороною на роботу Instagram та Facebook. 

Крім цього, TikTok відключив завантаження будь-якого російського контенту, YouTube – монетизацію, а багато західних компаній пішли з росії.

У результаті російські тіктокери залишилися без заробітку, а інстаблогери заробляють на 80% менше. Російський бізнес у Instagram просів до 90%.

У YouTube російська аудиторія більше не приносить грошей контентмейкерам, тож вони виживають за рахунок іноземних переглядів і користувачів з VPN. 

Наприклад, один із ігрових стримерів зі 100 000 підписників раніше заробляв на монетизації $800 на місяць, а тепер – $120. Також для ютуберів зникла функція спонсорської підписки через неможливість оплатити її російськими картками. Єдиний спосіб отримати винагороду за ролик – це донати через систему DonationAlerts або російську платформу Boosty.

Щоб заробляти, блогерам довелося перебратися в Telegram і «ВКонтакте» і підвищити ціни на інтеграцію, щоб не дратувати підписників великою кількістю реклами. Зокрема, у Telegram їхня вартість зросла до 300% залежно від блогера та каналу, а у «ВКонтакте» – приблизно на 90%. У YouTube ціни на рекламу знизилися на 20-50%.

При цьому через те, що рекламодавців поменшало, блогери стали самі виходити на представників компаній і пропонувати свої послуги, а не звертатися до агентств, як раніше.

Російська влада намагалася переманити блогерів на вітчизняні платформи, такі як Rutube, обіцяючи гарний заробіток та перспективи зростання. Деякі завели там акаунти та публікують відео, інші поставилися до сервісу зі скепсисом. Однак поки що успіхом блоги не користуються. 

Наприклад, у YouTube у психолога Андрія Курпатова майже 1 млн підписників, а в Rutube з урахуванням рекомендації його відео на головній сторінці платформи поки що лише 3 тисячі.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS