Що сталося. Національний банк (НБУ) висунув додаткові вимоги щодо етичної поведінки колекторів при врегулюванні простроченої заборгованості.
Джерело. Про це повідомляє пресслужба регулятора.
Деталі. Зокрема, НБУ ввів заборону на отримання згоди споживача на обробку даних його телефонного довідника та журналу дзвінків.
Водночас боржники здобули право фіксувати неправомірну поведінку колекторів і передавати це до Нацбанку для перевірки дотримання вимог щодо етичної поведінки.
Крім того, НБУ врегулював питання передачі даних третіх осіб, які не є поручителями, майновими поручителями або спадкоємцями. Отже, якщо споживач надає персональні дані третіх осіб, зокрема близьких осіб, це не означає їхню безпосередню згоду на взаємодію. Вони мають надати такий дозвіл самостійно.
Також регулятор уточнив норми особистих зустрічей колекторів із боржниками чи іншими особами: вони мають відбуватися добровільно після отримання згоди. Зустрічатися за місцем роботи – заборонено.
Оновлені вимоги набирають чинності відсьогодні – з 5 серпня.
Бекграунд. Нагадаємо: Верховна Рада заборонила під час воєнного стану стягувати прострочену кредитну заборгованість із військовослужбовців та членів їх сімей. Норма стосується послуг у територіальних громадах у районах проведення бойових дій, або таких, що перебували в окупації.