Слідом за нафтовими компаніями, які змушені продавати російські барелі на $30 дешевше за світові ціни, до політики двозначних знижок перейшли експортери вугілля, які втратили через санкції головний ринок збуту – Євросоюз. У липні поставки російського вугілля в ЄС впали на 3 млн тонн.
Джерело. The Moscow Times з посиланням на статистику Центру розвитку енергетики (ЦРЕ).
Але як і у випадку з нафтою, обсяги вдалося перенаправити в азіатські країни, які наростили закупівлі на 2,8 млн тонн і стали найбільшими клієнтами російських вугільників: Індія придбала за місяць 2 млн тонн (на 60% більше, ніж у червні), а Китай – 6,8 млн тонн (+40%).
Заманити покупців купувати санкційне вугілля вдається за рахунок знижок, які з початку війни з Україною зросли вдесятеро. У середньому кожна тонна сировини з росії продається на 45-50% дешевше, ніж аналоги від інших постачальників, а в грошах дисконт сягає $200, оцінює ЦРЕ.
Таким чином, лише за один місяць поставок до Китаю російські вугільники недоотримали $1,3 млрд порівняно з доходом, який могли б побачити на своїх рахунках, якби знижок не було.
Європейська заборона на ввезення вугілля набула чинності 9 серпня. Тепер постачання вугілля до ЄС заборонено повністю. А це 50 млн тонн на рік, і перенаправити такий обсяг на схід неможливо, оскільки потужності Транссибу не дозволяють, каже фахівець із регіональної економіки, професор МДУ Наталія Зубаревич.
Ситуацію для шахтарів та вугільної галузі погіршує те, що навіть в Азію російське вугілля возити стане складно: санкції ЄС передбачають не лише ембарго, а й заборону страхування морських поставок російського вугілля. Причому не лише в ЄС, а й у всьому світі.
Бекграунд. Між тим, як повідомлялося, Євросоюз знайшов заміну російському вугіллю в Колумбії та Австралії.