У межах освітнього проєкту IT Nation 2.0 спільно з колегами з інших IT-компаній провідні QA-експерти з NIX підготували для учасників практичні кейси. Також фахівці оцінювали навички тестувальників-початківців.
Проєкт реалізується Громадською спілкою «Мережа Глобального Договору в Україні» за сприяння проєкту «Економічна підтримка Східної України».
Освітний проєкт IT Nation 2.0 розпочався в січні. Впродовж 9 місяців студенти з різних куточків України мали змогу безкоштовно опанувати IT-професію за одним із напрямів:
Програма поєднувала навчання на онлайн-платформі, додаткові вебінари, домашні завдання та менторську підтримку. Заключним етапом проєкту став хакатон, який пройшов онлайн 16-18 вересня. У змаганні взяли участь 94 учасника.
Учасники практикували здобуті на курсах знання й водночас пізнавали тонкощі командної роботи в ІТ. Цікаві й подекуди складні задачі, обговорення ідей і спроби дотримуватись дедлайнів – усе, як в реальності. Запекла конкуренція та драйв між командами відчувались навіть попри онлайн-формат. У ході роботи учасники зверталися за порадами в чат із менторами – у тому числі з ІТ-спеціалістами NIX. Команда має 28-річний досвід в індустрії. Фахівці чудово орієнтуються в сучасному ІТ-бізнесі, тому завжди знають, як краще реалізувати те чи інше технічне рішення.
Серед хакатонців були як студенти технічних спеціальностей, так і світчери. Усі виконували завдання згідно свого профілю – фронтенд-розробки чи тестування.
Перший практичний кейс підготували Powercode Academy. Вони запропонували випускникам курсу Frontend створити базовий функціонал для сайту та зверстати головну сторінку. Задачі з тестування уявного продукту надали експерти NIX.
Тетяна Чуйкова, Team Lead у NIX:
«Наші задачі були розраховані на випускників курсу Manual QA. Вони вивчали фундаментальні теми з QA дисципліни: що таке тестування, яке воно буває, які різновиди документації існують і для чого використовуються тощо. За основу ми взяли ситуації, з якими QA стикаються в повсякденній роботі, та намагались максимально адаптувати цей кейс під реальність. Тобто зробити так, аби всі відчули на собі процеси справжнього ІТ-проєкту».
На цьому етапі змагання учасники знайомилися з вимогами до продукту, проводили (не)функціональне тестування, створювали чеклист та фіксували знайдені помилки в технічній документації. По завершенню вони мали пояснити журі готовність продукту до релізу.
Team Lead, Senior QA у NIX Олександр Болжеларський, оцінюючи рівень підготовки тестувальників, зазначає: «Я був би щасливий опинитись у проєктній команді з кожним із них».
У фіналі напрацювання учасників оцінювали представники компаній-партнерів – фахівці з NIX, Intellias, EPAM, BazaIT, Powercode та Powercode Academy.
Ольга Селезньова додає:
«Для нас та й, гадаю, для інших менторів та учасників хакатону, цей проєкт – чудова нагода трішки відволіктися від буденності. Тим паче останнім часом доволі напруженої. Нова активність надихає, дозволяє з головою поринути у цікаві, нетипові задачі. Беззаперечно, хакатон допоміг багатьом учасникам відшукати своє покликання в ІТ».