Британія продовжує купувати російську нафту, походження якої приховується за нехитрими схемами

Міжнародні нафтотрейдери використовують просту схему з перевалкою нафти у відкритому морі

фото Pixaby

Поки у травні російська армія обстрілювала українських військових, які застрягли на «Азовсталі», танкер Mariner III вийшов із південного російського порту Туапсе з майже 200 000 барелів нафти.

Через 5 днів морського шляху 170-метрове судно зупинилося поруч із більшим танкером, грецьким Marinoula, у грецьких водах. Протягом наступних 36 годин два судна були з'єднані великими гумовими трубами, поки Marinoula відкачувала частину вантажу Mariner III. Після перекачування з корабля на корабель грецька Marinoula відпливла до Великої Британії, де пришвартувалася в Лінкольнширі і 6 червня вивантажила близько 250 000 барелів нафти.

Джерело. Про це пише британське видання The Times.

Деталі. Видання з'ясувало, що танкери із російською нафтою продовжують прибувати до місцевих портів. Міжнародні нафтотрейдери використовують недоліки у митному законодавстві королівства та просту схему з перевалкою нафти у відкритому морі.

Проблема з митним законодавством зводиться до обліку країни походження товару. Британська митниця вважає імпорт не країною походження товару, а країною, звідки товар прибув.

Таким чином, китайські товари, які прибули з Німеччини, стануть німецькими, а російська нафта, наприклад, нідерландською чи польською.

Видання посилається на заяви офіційних осіб, згідно з якими Британія офіційно не отримала жодної краплі російської нафти в червні-липні, про це, зокрема, говорила і британська митниця.

Однак насправді все спирається на статистику підрахунку. Видання стверджує, що за ці два місяці до Британії прибуло загалом щонайменше 13 танкерів, які везли нафту російського походження. Крім перевалки в іноземних портах, що маскує нафту для британської митниці, судноплавні компанії та трейдери використовують ще один метод: вони змішують російську нафту з іншими сортами просто у відкритому морі.

«Перевалка нафти з корабля на корабель – реально дієвий спосіб приховування походження нафти. Цей метод вперше використали іранці, довели до ладу венесуельці, а тепер взяла на озброєння росія», – каже аналітик Lloyd's List Мішель Вайз Бокманн.

Формально обидві схеми не порушують чинного законодавства і суперечать лише риториці британської влади, яка стверджувала, що постачання російської нафти в королівство припинено.

Повноцінне ембарго на російську нафту набирає чинності з 5 грудня – після цієї дати будь-які постачання вище за встановлену стелю цін на російську нафту будуть заборонені, проте видання зазначає, що подібні схеми можуть зберегти свою актуальність.

The Times виявила, що загалом з березня 2022 року до Британії було поставлено щонайменше 39 партій на загальну суму $236,2 млн. Найчастіше ця російська нафта приходила з Бельгії (92 млн фунтів), Польщі (64,9 млн фунтів), Нідерландів (32,4 млн фунтів) і Латвії (10,54 млн фунтів), партії меншого масштабу також приходили з Німеччини, Франції та Естонії.

Британська влада вже обговорює, як «прикрити цю лазівку», однак якихось конкретних кроків ні в уряді, ні в парламенті поки що не представили.

Експерти зазначають, що змішання різних сортів нафти – вкрай поширена практика, що не суперечить навіть найжорсткішим санкціям, проте відстежити паливо після цього стає практично неможливим.

Єдиний спосіб – оголосити, що вся нафта, в якій є хоча б частина санкційної, стає неприйнятною.

Бекграунд. Як повідомлялося, країни G7 планують оголосити граничну ціну на російську нафту цього тижня.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS