Російська влада звернулася до Індії з проханням налагодити спільне виробництво танкерів великої місткості, щоб возити нафту, яка з 5 грудня потрапила під нові санкції Заходу та заборону міжнародного страхування.
Джерело. Про це пише The Moscow Times.
Деталі. Стеля цін на нафту з росії, встановлена країнами G7 на рівні 60 доларів за барель – це «антиринковий захід, який руйнує систему міжнародної торгівлі», заявив віце-прем'єр Алєксандр Новак на зустрічі з послом Індії в москві Паваном Капуром.
Це створює «небезпечний прецедент», підкреслив він, додавши, що виникає загроза «енергетичної бідності», зокрема, в країнах, що розвиваються.
Щоб обійти санкції та не залежати від страхових послуг європейських та британських компаній, за словами Новака, росії та Індії потрібно налагодити співпрацю у будівництві та лізингу великотоннажних суден.
Новак додав, що в москві вітають рішення Індії не підтримувати стелю цін на російську нафту.
З початку війни Індія в 36 разів наростила закупівлі нафти в росії – з 30 тисяч до 1,08 млн барелів на день – і стала її найбільшим імпортером, обігнавши Китай (830 тисяч барелів на добу).
Щоб продовжувати перевезення в умовах санкцій, росія закупила старі танкери, розповів на початку листопада перший заступник голови міжнародного комітету Ради федерації рф Владімір Джабаров.
“Вони цілком придатні”, – запевнив він, додавши, що раніше російську нафту перевозили танкери Кіпру та Греції, а з ними після введення стелі цін виникла “велика проблема”.
Загалом росії вдалося зібрати «тіньовий флот» з щонайменше 103 танкерів, призначених до списання на металобрухт, підрахували експерти судноплавного брокера Braemar та консалтингової компанії Rystad. Серед них до 29 супертанкерів (VLCC), кожен з яких здатний перевозити понад 2 млн барелів, а також не менше 30 танкерів Suezmax (близько мільйона барелів) та 49 танкерів Aframax (700 тисяч барелів).
Однак цього недостатньо, щоб зберегти вивезення нафти морем – близько 3 млн барелів на добу.
«росії потрібно понад 240 танкерів, щоб утримати свій поточний експорт», – вважає Віктор Курилов, аналітик Rystad. Нестача 60-70 танкерів зменшить обсяги приблизно на 200 тисяч барелів на добу, очікує він.