Що сталося. Більшість компаній, а саме 72%, стверджують, що тривалий блекаут не зможе змусити їх вийти з українського ринку, 20% вагаються щодо відповіді, і тільки 8% припускають таку можливість у найгіршому випадку.
Джерело. Про це свідчать результати опитування «Індекс інвестиційної привабливості України».
Деталі. Нестабільність електропостачання протягом останніх двох місяців змусила 66% компаній змінити графік роботи, 40% – зменшити обсяги виробництва чи надання послуг, 12% – закрити частину офісів/відділень/торгових точок.
Ще по 9% призупинили роботу або законсервували частину приміщень. Тільки 1% повністю зупинив роботу, а на 18% компаній відключення електроенергії взагалі або майже жодним чином не вплинули.
Щоб мінімізувати вплив відключень електроенергії, 86% бізнесів встановлюють генератори або інші ДБЖ, 65% використовують альтернативні джерела зв’язку та Інтернету, 25% переносять дані у хмару, 22% проводять заходи з кібербезпеки. Тільки 10% компаній перебої з електроенергією змусили проводити релокацію бізнесу або персоналу.
Втім у зв’язку з підготовкою до відключень електроенергії український бізнес несе суттєві витрати. Так, 40% опитаних компаній повідомили, що їхні витрати на забезпечення автономності вже склали до $50 000, ще 22% повідомляють про витрати в діапазоні $50 000–100 000, 24% – про витрати $100 000–200 000, і 14% витратили вже понад $200 000.
Бекграунд. Більше читайте у матеріалі: «Два місяці без світла: як український бізнес виживає на тлі блекаутів і які лайфхаки використовує, аби зберегти стійкість компанії та лояльність клієнтів».