Що сталося. Російські авіакомпанії провели попередні переговори принаймні з однією великою західною лізинговою фірмою щодо купівлі деяких із понад 400 літаків, що застрягли в росії після її вторгнення в Україну.
Джерело. Про це повідомляє Reuters із посиланням на документи та джерела.
Деталі. Зазначається, що пропозиція, яка вимагатиме схвалення ЄС та передбачатиме можливість компромісу в економічній війні між рф і Заходом, може знизити багатомільярдні рахунки, що стоять перед орендодавцями та страховиками, а також дозволити російським авіакомпаніям отримати офіційне право власності на літаки з потенційно великою знижкою.
Джерело в російській авіації сказало, що ця пропозиція все ще обговорюється, але деякі російські офіційні особи налаштовані песимістично щодо того, що вона отримає схвалення Європейського Союзу.
Лізингодавець номер 2 у світі SMBC повідомив у листі від 15 вересня, відправленому до Верховного суду Ірландії, що він розмовляв з російським «Аерофлотом» і його страховою компанією «АльфаСтрахування». SMBC, яка зафіксувала знецінення в розмірі $1,6 млрд за 34 літаки, повідомила в листі, що 2 вересня «АльфаСтрахування» запропонувала їй $644,2 млн за 17 літаків, переданих у лізинг «Аерофлоту», за вирахуванням $82 млн, вже виплачених у вигляді депозитів та резервів.
Бекграунд. До того як російська армія вторглася на територію України, рф була основним ринком для орендодавців літаків, які купували їх у Boeing та Airbus і здавали їх в оренду російським авіакомпаніям.
Після того як західні санкції змусили орендодавців розірвати ці контракти, Москва заборонила вивіз літаків, внаслідок чого судна на суму майже $10 млрд залишилися в росії та викликали претензії лізингодавців до їхніх власних страховиків.