Стратегічне українське підприємство «Мотор Січ» продавало авіаційні двигуни підсанкційним компаніям Ірану.
Про це йдеться в розслідуванні журналістів «Схем».
Йдеться про постачання Ірану двигунів АІ-9 та ТВ3-117 – такі моделі встановлюють як на невеликі транспортні літаки, так і на військові гелікоптери, зокрема типу Ка-52, що використовує росія у війні проти України.
У «Мотор Січі» в Ірані було три основних партнери:
Design and Manufacturing of Aeroengines, що нині під номером 68 у санкційному списку РНБО – це іранська компанія, яка, за даними НАЗК, брала участь у дослідженнях, розробці та виробництві БПЛА Shahed-171. Євросоюз запровадив проти цієї компанії санкції ще 2012 року. У 2022-му до них приєднались і США.
Керівництво «Мотор Січі» усвідомлювало, що пряма торгівля з Іраном небезпечна для бізнесу, тому експрезидент компанії В'ячеслав Богуслаєв особисто пропонував залучити білоруського посередника. Тому білоруська фірма «Бєлвнєшпромсєрвіс» виступала в ролі посередника-продавця, яка мала отримати від «Мотор Січі» як виробника авіадвигуни та потім продати їх іранцям.
Бекграунд. Раніше СБУ затримала Богуслаєва й начальника департаменту зовнішньоекономічної діяльності через незаконне постачання з боку «Мотор-Січ» товарів військового призначення для російської штурмової авіації.
«Зловмисники налагодили транснаціональні канали незаконного постачання оптових партій українських авіадвигунів до країни-агресора. Отриману продукцію окупанти використали для виробництва та ремонту російських ударних вертольотів типу Мі-8АМТШ-ВН «Сапсон», КО-52 «Алігатор», Мі-28Н», – ідеться в повідомленні.