Китайський лідер онлайн-комерції Alibaba здивував ринки, оголосивши про плани розділити свою бізнес-імперію вартістю $220 млрд на шість незалежних структурних підрозділів. Здійснюючи найбільшу реконструкцію у своїй історії, Alibaba досягнув злету акцій групи більш ніж на 16% у Гонконзі та збільшення своєї капіталізації на понад $30 млрд.
Про це повідомляє Bloomberg.
Перехід до структури холдингової компанії є рідкістю для великих китайських технологічних компаній і може стати шаблоном для наслідування.
Адміністрація Сі Цзіньпіна давно критикувала вплив онлайн-платформ, турбуючись про те, що інновації технологічних компаній загрожують владі партії.
Децентралізація бізнес-напрямків компанії та повноважень щодо прийняття рішень є однією з головних цілей Пекіна.
«Для Пекіна це усуває занепокоєння щодо зловживання монополістичною владою з боку інтернет-гігантів», – написали аналітики Evercore ISI Нео Ван і Джін Ван.
Бекграунд. Нагадаємо: Alibaba Group Holding учора оголосила про реорганізацію бізнесу шляхом створення шести незалежних підрозділів. У складі Alibaba діятимуть хмарний підрозділ Cloud Intelligence Group, підрозділ у сфері онлайн-торгівлі Taobao-Tmall, логістичне Cainiao, бізнес із надання різноманітних послуг у Китаї (Local Services), відділ глобального цифрового бізнесу (Global Digital Business Group), а також підрозділ, що працює у сфері цифрових медіа та секторі розваг.