Повномасштабне військове вторгнення країни-терориста росії в Україну в 2022 році спричинила падіння обсягів контейнерних перевезень товарів в регіоні Чорного моря на 28,4%.
Про це йдеться в повідомленні видання The Maritime-Executive, яке посилається на дослідження консалтингової компанії Informall BG.
Зазначається, що російська військова блокада п’яти українських терміналів – CTO, BKP, DP World TIS, CRK FISH і CRK, надала перевагу грузинським, румунським портам, а порти країни-окупанта все ж зазнали негативного впливу, переважно від санкцій. Наразі, йдеться в дослідженні, вартість доставки океанського контейнера в Україну зросла на 25%, а терміни доставки збільшилися на 300%, порівняно з 2021 роком. Українські товари йдуть через іноземні порти, головним чином порти Румунії та Польщі.
У 2022 році російський чорноморський контейнерний порт Новоросійськ скоротив обробку контейнерів на 17% до 548 000 TEU, румунський порт Констанца збільшив обробку контейнерів на 15,5% до майже 555 000 TEU. Повідомляється, що термінали у Болгарії збільшили загальний обсяг вантажного транспорту на 0,8% до приблизно 208 000 TEU, тоді як грузинський ринок став “найшвидше зростаючим серед усіх країн Чорноморського регіону” зі зростанням на 22% до майже 302 000 вантажних TEU.
Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що за рік структура, формат і географія експорту сільгосппродукції зазнали радикальних змін, до яких галузь лише починає адаптуватися.