Російські кораблебудівники змушені скоротити виробництво, залишившись без іноземних запчастин. Імпортозамістити хоча б деякі з них вдасться в кращому разі за кілька років.
Джерело. Про це пише The Wall Street Journal.
Російська Об'єднана суднобудівна корпорація (ОСК) будує 59 вантажних кораблів. У 2020 році вона поставила 17 суден, у 2021 році – 16, але в минулому – лише чотири, бо з Німеччини перестали приходити гвинтові колонки, розповіли WSJ кілька людей, знайомих із замовленнями компанії.
Локалізувати їхнє виробництво намагалися ще до вторгнення. У 2018 році головний виконавчий директор «Роснефти» Ігор Сєчін обіцяв, що у 2019 році у росії почнеться випуск найновіших винторулевих колонок – ключового елемента системи електроруху судна. Виробляло їх спільне підприємство «Роснефти» та General Electric для великотоннажних суден, що випускаються суднобудівним комплексом «Звєзда».
Але 8 березня 2022 року General Electric оголосила про зупинення своєї діяльності у рф.
Портфель замовлень «Звєзди», головним клієнтом якого є «Роснефть» (їй потрібні танкери, газовози, зокрема льодового класу), включає понад 50 суден. Ті компоненти, які були в запасі до введення санкцій, встановлювали за допомогою корейських партнерів, а ті перестали працювати з росією.
Крім того, за словами менеджера «Звєзди», виробництво на верфі у Приморському краї йде з перебоями через відсутність імпортних двигунів. Щоб почати випускати деякі з необхідних компонентів у росії, знадобиться кілька років, каже він.
Бекграунд. Нагадаємо, на росії в грудні несподівано помер глава заводу, який постачає підводні човни для Чорноморського флоту рф.