Адміністрація морських портів України не вбачає прямої загрози судноплавству в портах Дунайського регіону й Великої Одеси через підрив Каховської ГЕС, але стежитиме за безпекою судноплавства та запобіганням екологічним і техногенним проблемам разом із місцевою владою.
Про це повідомив голова відомства Юрій Литвин на зустрічі з Європейською Бізнес Асоціацією (ЄБА).
За його інформацією, АМПУ відчуває складнощі з реалізацією одного з головних обов'язків України – «зернової ініціативи» – через блокування рф роботи великих портів.
Водночас Литвин зазначив збільшення обсягів перевалки вантажів у портах Дунайського регіону, якими зараз опікується АМПУ.
«Наразі фіксуються рекордні обсяги вантажоперевалки – понад 11,5 млн тонн. Таких показників вдалося досягти завдяки введенню в дію нових причалів, освоєнню додаткових й оптимізації роботи вже наявних вантажопотоків», – пояснив він.
За словами Литвина, у планах АМПУ будівництво нових накопичувальних майданчиків і реконструкція автодороги М-15, збільшення кількості провідників суден (лоцманів), складів і якірних місць у Дунайському регіоні для прискорення руху суден та підвищення ефективності перевантаження вантажів.
Голова АМПУ повідомив, що в рамках розвитку портової галузі також проводиться оптимізація активів, що не належать до профільної діяльності портів. Активи передаються місцевим органам влади або органам центральної влади, щоб звільнити АМПУ від непрофільних функцій і перерозподілити фінансові ресурси на розвиток інфраструктури. Цей підхід, на думку керівництва АМПУ, сприятиме поліпшенню фінансової ефективності.
За інформацією Литвина, інвестиції в порти Дунайського регіону за минулий рік становили понад $97 млн, а цьогоріч очікується їх збільшення до $120 млн. Тривають переговори з потенційними інвесторами в рамках концесії Чорноморського порту щодо контейнерного терміналу та поромного комплексу. Щодо інших концесій – триває процес приватизації Стивідорної компанії ДП «Морський Торговельний Порт «Усть-Дунайськ» і приватизація Білгород-Дністровського морського торговельного порту на базі державно-приватного партнерства.