З 11 липня в Україні набувають чинності норми закону №1978-IX, який вносить зміни до антитютюнового законодавства, зокрема забороняє виробництво (крім виробництва для експорту), оптову і роздрібну торгівлю та імпорт для реалізації на території України сигарет, що містять смако-ароматичні добавки.
Про це повідомляє Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.
Штраф за порушення – 20 000 грн перший раз і 50 000 за повторне порушення протягом року.
Також законом:
Відтепер реклама будь-яких товарів або послуг не повинна містити зображення тютюнових виробів, електронних сигарет, заправних контейнерів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння або процесу їх куріння, використання.
Окрім реклами, зміни забороняють спонсорство тютюнових виробів та електронних цигарок. Зокрема, йдеться про спонсорство телепередач, театрально-концертних, спортивних та інших заходів, програм чи окремих осіб з використанням торговельних марок таких виробів.
За рекламування електронних сигарет передбачають штраф від 20 000 до 30 000 гривень. Оштрафувати на 50 000 гривень можуть у разі повторного порушення протягом року.
Про перехідний період: тютюнові вироби, електронні сигарети, рідини, що використовуються в електронних сигаретах, а також пристрої для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, введені в обіг до набрання чинності відповідними положеннями цього закону, знаходяться в обігу до їх повної реалізації в межах терміну придатності для споживання, але не довше 12 місяців.