Рік тому, коли челендж-агрегатор Reactor Monitor тільки починав формувати базу кращих світових челенджів відкритих інновацій, виклики INNOVATE2030 з’явилися на платформі одними з перших. INNOVATE2030 – це велика програма відкритих інновацій, яку проводять німецький інкубатор відкритих інновацій Ekipa та Німецьке федеральне екологічне агентство. Вона запрошує стартапи, дослідників, професіоналів, студентів розробити нові підходи або застосувати існуючі рішення для створення ефективних інновацій, що відповідають Цілям сталого розвитку ООН.
За цей час на платформі з’явилися сотні челенджів, багато українських команд подали на них свої заявки. Нещодавно програма INNOVATE2030 запустила свій черговий цикл, і саме ці круті виклики від німецьких та швейцарських компаній відкривають четверту сотню челенджів на платформі Reactor Monitor.
INNOVATE2030
Ключова індустрія: Sustainability.
Опис: Цього року партнерами програми є провідні компанії Boehringer Ingelheim, Rossmann, SOLARIMO та великий швейцарський виробник годинників. Вони пропонують командам з усього світу попрацювати над вирішенням реальних проблем та поборотися не лише за призовий фонд, а й за реальні моделі партнерства, інвестиції та пілотні проєкти.
1. Генеративний штучний інтелект як персональний агент для процесів управління знаннями (партнер – Boehringer Ingelheim). Працівники служби інформації у фармацевтичній промисловості часто стикаються з інформаційним перевантаженням, пов’язаним із постійним зростанням фонду дослідницьких робіт, результатів клінічних випробувань, нормативних актів та ринкових звітів, що ускладнює аналіз даних та виокремлення ключових меседжів. Завдяки новим можливостям, які надає генеративний ШІ, певні робочі процеси можна спростити та зробити ефективнішими. Метою цього челенджу є розробка великої мовної моделі (LLM), яка може аналізувати й обробляти широкий спектр джерел; можна використовувати існуючу LLM (з відкритим кодом), або створити нову. Кінцевий результат – формування високоякісних фармацевтичних резюме і статей, які точно та послідовно фіксують важливу інформацію.
2. Рітейл майбутнього: інноваційний шлях клієнта (партнер – Rossmann). Під час шопінгу клієнтів найбільше дратує процес розрахунку, адже доводиться подовгу стояти в чергах, і це забирає багато часу. З іншого боку, рітейл зазнає демографічних змін і стикається з проблемами, пов’язаними з браком кваліфікованих працівників, і це теж не сприяє пошуку рішення, як спростити для клієнта процес чекіну і чекауту. Як оптимізувати чекін/чекаут, щоб клієнтам не довелося чекати і при цьому не потерпати від нестачі навичок персоналу? Метою цього виклику є створення інноваційних ідей і концепцій для зон чекіну та чекауту в межах цілісної концепції магазину майбутнього з урахуванням корпоративних вимог Rossmann. Компанія пропонує зосередитися на точках продажу, інтеграція онлайн-рішень можлива як гібридний підхід.
3. Інноваційні рішення для збільшення терміну служби фотоелектричних модулів (партнер – SOLARIMO). Фотоелектричні модулі є основним компонентом енергетичного переходу і набули особливої популярності у середині 2000-х років. За законами Німеччини, вони можуть працювати приблизно 20 років. Тому інституційні інвестори та оператори переважно обирають шлях простої заміни цих модулів через 20-25 років. Але мало хто оцінює функціональність та ефективність старих модулів, які, незважаючи на певну застарілість, все ще багато на що здатні. SOLARIMO просить допомогти розробити розумні та інноваційні рішення, які дозволять повторно використовувати якомога більше фотоелектричних модулів. Можливі напрями рішень:
Важливо: загальний дизайн вашого підходу має бути представлений як «продукт» з чіткими стимулами та додатковою вартістю для можливих інституційних операторів старих модулів.
4. Безвідходна гальванізація: трансформація хімічного процесу покриття сріблом для стійкої годинникової промисловості (партнер – швейцарський виробник годинників). Годинникова індустрія, як і будь-яка галузь, повертається до сталого, екологічно чистого виробництва. Серед багатьох процесів, необхідних для отримання кінцевого продукту, вирішальним кроком є покриття циферблатів годинників – воно покращує технічні характеристики та естетичний вигляд. Зазвичай для цього використовується гальванічне покриття сріблом, яке передбачає нанесення тонкого шару металу на тверду підкладку, наприклад, циферблат годинника. Але цей процес спричиняє серйозні екологічні проблеми. Велика швейцарська годинникова компанія шукає нові, інноваційні хімічні підходи, щоб вдосконалити гальванічне покриття сріблом. Вона хоче отримати рішення, яке не включатиме ціаніди та/або збільшить термін служби хімічної ванни без шкоди для якості покриття, або щоб ванну можна було легше чи краще очищати (наприклад, з додаванням іонів срібла) та повторно вводити в процес. Компанія бачить два можливі шляхи вирішення цієї проблеми:
Надзвичайно важливо, щоб якість покриття циферблатів годинників не постраждала. Якщо під час челенджу буде успішно підтверджено концепцію рішення, то, окрім грошового призу, команда отримує можливість пілотного проєкту та інших форм співпраці.
Дедлайн: 27 вересня 2023 року.
Переваги для команд: Призовий фонд – 12 500 євро, можливості співпраці з партнерами програми (спільні проєкти, партнерство, інвестиції, спільний бізнес).
Як взяти участь: Челенджі програми INNOVATE2030 розміщені на платформі Ekipa. Подача заявки доступна після реєстрації.
[INSERT_BLOCK_PROMO_REACTOR_4]