Починаючи з травня 2022 року, коли стосовно російської авіагалузі було введено санкції, російські авіакомпанії отримали запчастини для літаків на суму не менше $1,2 млрд.
Джерело. Про це йдеться в розслідуванні агентства Reuters, яке проаналізувало дані митниці.
Як приклад у розслідуванні наводиться компанія «Уральські авіалінії», яка імпортувала понад 20 різних запчастин американського виробництва. Серед того, що імпортувалося, уточнює агентство, були як деталі, необхідні для підтримки літаків у льотному стані, так і «звичайні» предмети – наприклад, кавоварки та сидіння для туалетів.
Судячи з даних митниці, всі ці запчастини потрапляли до росії через посередників у Таджикистані, ОАЕ, Туреччині, Китаї та Киргизстані – жодна з цих країн не підтримала західних санкцій щодо росії, нагадує Reuters.
В «Уральських авіалініях» відмовилися коментувати, яким чином до них надходять запчастини.
До введення санкцій російські авіакомпанії – «Аерофлот», «Уральські авіалінії», S7 та інші – проходили технічне обслуговування в західних компаніях, таких як Lufthansa Technik (Німеччина).
Коли після початку вторгнення в Україну вони перестали надавати свої послуги, російським авіакомпаніям довелося звернутися до дрібніших постачальників – наприклад, молдовської Air Rock Solutions, пише Reuters.
У розслідуванні йдеться, що S7 отримала від Air Rock комплектуючі на суму щонайменше $1,23 млн.
У компанії заперечують, що продавали продукцію до росії.
Більшість вантажів, зазначених у російських митних документах як здійснені молдавською компанією, йшли звивистими маршрутами, через ОАЕ чи Киргизстан.
Коментувати це у молдавській компанії не стали. S7 та «Аерофлот» також не відповіли на запити агентства.
Бекграунд. Нагадаємо, експерти пояснили, як росія в обхід санкцій отримує мікросхеми західного виробництва.