Через місяць після прориву російської блокади в порти Одещини зайшло близько 30 суден – Bloomberg

За місяць після того, як перше судно пройшло новим судноплавним коридором у Чорному морі всупереч погрозам росії, в Україну ринув безперервний потік суден, що перевозять зерно й метали

Фото: Рexels

Стабільний потік суден перевозить зерно та метали з України через місяць після того, як перше судно пройшло через новий судноплавний коридор у Чорному морі, незважаючи на російські погрози.

Про це пише Bloomberg.

Понад 30 суден зайшли в порти Одещини з моменту введення в дію коридору в середині вересня, повідомляє видання. Їхні вантажі – це приблизно 1 млн тонн зерна, заявив цього тижня Дмитро Соломчук, член аграрного комітету українського парламенту.

«Це свідчить про те, що ризикована ставка Києва є більш ніж символічною, і він відновлює певний контроль над торгівлею у своїх чорноморських портах», – пише Bloomberg.

Україна створила тимчасовий маршрут із портів Одеси після того, як у липні росія вийшла з угоди про безпечний коридор, підтриманої Організацією Об'єднаних Націй і Туреччиною. Спочатку судновласники остерігалися працювати на цьому маршруті, оскільки росія погрожувала розглядати будь-які судна, що прямують до України, як такі, що потенційно перевозять зброю.

Проте, хоча кількість суден зростає, ризики залишаються незмінними.

«Це все ще небезпечно й дуже ризиковано, – сказав генеральний директор «Украгроконсалт» Сергій Феофілов. –  Цей новий альтернативний коридор збільшить український експорт, але наскільки він буде важливим, побачимо».

Українські фермери в розпалі жнив, і врожаї – навіть в умовах війни – виявилися більшими, ніж очікувалося, що робить цей час життєво важливим для експорту. Соломчук сказав, що країна зіткнеться з нестачею зерна в зерносховищах протягом декількох тижнів, якщо постачання не збільшаться.

Згідно з розрахунками Bloomberg, зробленими на основі даних Marine Traffic, 32 судна, які заходили в українські порти протягом місяця з 16 вересня, мали загальну вантажопідйомність близько 1,4 млн тонн. Це приблизно стільки ж, скільки було перевезено коридором, створеним за підтримки ООН і Туреччини, у перший місяць його роботи, але це все одно лише третина обсягів, які пройшли цим маршрутом, коли він працював найефективніше.

Бекграунд. Раніше Mind писав, що перше судно з українським зерном прийшло з Одеси в Стамбул, прорвавши російську блокаду.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS