Пакистан планує збільшити щорічний обсяг імпорту сирої нафти з росії до 3,6 млн тонн, починаючи із січня 2024 року. Це рішення обумовлене економічними обґрунтуваннями і стосується двох нафтопереробних заводів (НПЗ) у Пакистані, які вважають, що більш вигідно переробляти сирцеву нафту сорту Urals і проводити операції в юанях, а не в доларах США.
Про це пише Pakistan Today.
Приватний НПЗ Cnergyico PK Limited планує імпортувати 100 тисяч тонн сирої нафти щомісяця протягом тривалої угоди з російською компанією. Цей НПЗ може переробляти 156 тисяч барелів на день і легко обробляти 200 тисяч тонн російської сирої нафти на місяць. Крім того, Pakistan Refinery Limited (PRL) планує імпортувати до 1,2 млн тонн сирої нафти Urals щорічно залежно від цін і обсягів за гнучкою моделлю «бізнес для бізнесу».
Це рішення має кілька переваг, зокрема збільшену економію для НПЗ, уникнення премій, пов'язаних з операціями в доларах США, і збереження валютних резервів. Крім фінансових переваг, наступні шість років передбачається значна модернізація обох НПЗ, що дозволить суттєво знизити виробництво мазуту з Urals до 7-8%. Цей перехід допоможе перетворити більшу частку Urals на готову продукцію, що потенційно підвищить прибутковість, пише видання.
Важливо, що транзакційна модель дозволяє PRL самостійно імпортувати російську нафту за схемою «бізнес для бізнесу», не підпадаючи під дію правил PPRA (Орган регулювання державних закупівель). Крім того, на PRL не поширюються правила щодо державних підприємств (SOE). Уряд володіє лише 32% акцій PRL, а решта акцій належить громадськості, банкам та інвестиційним компаніям.
Крім того, стало відомо, що китайська компанія United Energy Group (UEG) зараз веде переговори про придбання 30-відсоткової частки в PRL, наразі триває комплексна перевірка. Очікується, що UEG надасть $1 млрд фінансування та укладе з PRL контракт на проєктування, закупівлю та будівництво (EPC). Це партнерство має на меті збільшити переробні потужності PRL з 50 000 тонн на добу до 100 000 тонн, а також сприяти модернізації нафтопереробного заводу.
Прибутки, отримані від цих імпортних угод, призначені для модернізації НПЗ, а не для споживачів у вигляді зниження цін на пальне.
Бекграунд. Раніше Mind писав, що дві пакистанські компанії планують придбати частку пакистанського бізнесу Shell.