Міністерство фінансів США запросило у судноплавних компаній з 30 країн інформацію приблизно про сто суден, підозрюваних у транспортуванні російської нафти в порушення західних санкцій.
Джерело. Про це пише Reuters з посиланням на людину, знайому з відповідними документами.
За словами джерела, подібні запити від США були й раніше, але цей – наймасштабніший.
Країни G7 та Євросоюзу запровадили наприкінці минулого року стелю цін на російську нафту. Він забороняє танкерам користуватися страховими та фінансовими послугами західних країн, якщо вони купують її дорожче за $60 за барель.
Тим часом, якщо у першому півріччі 2023 року обмеження працювало, то влітку ціна сорту Urals перевищила стелю. Це сталося внаслідок як подорожчання нафти на світовому ринку, так і формування великого тіньового флоту для перевезення російської нафти, судна якого не користуються послугами західних фінансових компаній.
За даними S&P Global, більше половини експорту сирої нафти з росії здійснюється танкерами, які не мають західної страховки.
Деякі танкери, операції яких розслідує Мінфін США, забирали нафту з балтійського порту Приморськ, звідки на експорт йде сорт Urals, інші – з далекосхідного порту Козьміно, каже джерело Reuters.
У Козьмино танкери забирають нафту ВСТО (ESPO), що поставляється трубопроводом «Східний Сибір – Тихий океан». Цей сорт коштує дорожче за Urals, його ціна вже давно перевищує стелю і зараз практично дорівнює ціні бареля Brent, вартість якого в понеділок становила $82,6.
Джерело Reuters назвало лише одну компанію, якій Мінфін США направив запит – турецьку Beks Shipping.
Місяць тому США ввели санкції проти турецької Ice Pearl Navigation, власника танкера Yasa Golden Bosphorus, який, за даними Мінфіну США, перевозив нафту ESPO за ціною понад $80 за барель, а також Lumber Marine з ОАЕ, що володіє танкером SCF Primoyre, який перевозив сорт Novy Port за ціною вище $75.
Бекграунд. Нагадаємо, Європарламент визнав, що введення “стелі цін” на російську нафту є неефективним.