США ухвалили черговий пакет санкцій проти 11 російських організацій та трьох нафтових танкерів. Тепер активи, що їм належать, у США будуть заблоковані, а американським особам заборонено будь-яку взаємодію з ними.
Зокрема, під санкціями опинилися танкери Kazan, пов'язані з Kazan Shipping Inc, Ligovsky Prospect і NS Century (всі вони ходять під прапором Ліберії) – через те, що вони перевозили російську нафту за ціною, вищою за встановлену стелю $60 за барель.
«Ми прагнемо підтримувати ринкову стабільність, незважаючи на війну росії проти України, і водночас [націлені] скорочувати прибуток, який Кремль використовує для фінансування своєї незаконної війни, залишаючись непохитними у переслідуванні тих, хто сприяє ухилянню від цінових обмежень», – йдеться у прес-релізі управління з контролю за іноземними активами (OFAC) Мінфіну США.
Під обмеження також потрапили:
Крім цих компаній, санкції також торкнулися великої російської букмекерської компанії «Бетсити» та його засновника Сергєя Самсоненка.
Здатність росії продовжувати війну великою мірою залежить від обсягу нафтогазових доходів, на які припадає переважна більшість її бюджету. У перший рік війни, яка спровокувала різке зростання цін на енергоресурси, доходи були рекордними. За підсумками 2023 року вони скоротяться, але все одно перевищать середній рівень за останні десять років.
Нафтова стеля на російську нафту була встановлена у грудні 2022 року. Але росія перенаправила нафтові потоки на схід, головним чином на Китай та Індію, а середня ціна на російський сорт Urals вже в липні перевищила $60 за барель.
Як зазначають експерти, цінові обмеження не працюють через те, що вони діють лише щодо країн G7 та Євросоюзу. Вони ввели ембарго, але не можуть змусити дотримуватися цієї стелі інших споживачів російської нафти, які до коаліції не приєдналися. Насамперед йдеться про Індію та Китай. Одних цих двох країн достатньо для підтримки ціни Urals вище стелі.