«НоваПей Кредит» планує запустити вторинний ринок своїх облігацій через договори РЕПО

Договори РЕПО дозволяють фіксувати дату зворотного викупу та його ціну ще під час купівлі

Фото: НоваПей
«НоваПей Кредит», яке розмістило цього року дебютний і ще два публічні випуски відсоткових облігацій номінальним обсягом по 100 млн грн кожен, планує запустити частину з них на вторинний ринок, використовуючи договори РЕПО.

Про це повідомив фінансовий директор материнської компанії NovaPay Ігор Приходько в інтерв'ю «Інтерфакс-Україна».

«Ми створили конструкцію договорів зворотного викупу. Тобто коли ви купуєте облігацію і відразу фіксуєте дату зворотного викупу та його ціну. Завдяки цьому механізму клієнт може вирішити, на який строк вкладати гроші», – сказав він.

За його словами, компанія обрала публічні випуски, оскільки розраховує на велику кількість клієнтів – як уже наявних, так і тих, яких ще залучатиме, і велике звернення облігацій.

«Ми очікуємо, що клієнтська база буде дуже диференційована, а середній тикет буде невеликий. Ви, як клієнт, самі вибиратимете строк, і залежно від цього отримуватимете прибутковість. Тобто ви зможете купити облігацію на місяць, два, три або на 12 місяців», – прогнозує Приходько.

За його словами, це глобальна відмінність від класичного випуску корпоративних облігацій, коли йдеться, наприклад, про оферти або зміни купонного доходу, тому в дебютному випуску виплату відсотків передбачено наприкінці терміну обігу.

Приходько також повідомив, що компанія свідомо відмовилася від андерайтингу, оскільки випуск облігацій орієнтований не на інституційних інвесторів, а на фізичних і юридичних осіб, клієнтів «Нової пошти» та клієнтів «НоваПей».

Він уточнив, що можливість здійснювати такі операції в мобільному застосунку буде пізніше, а поки що всі процеси відпрацьовуються в ручному режимі підрозділом продажів фінансових продуктів, щоб переконатися, що все працює досконало.

Бекграунд. У компанії уточнили, що облігації серії «А» (зареєстровані у квітні 2023 року) позиціонуються як для приватних інвесторів, серії «В» (червень-2023) – для приватних інвесторів із публічною пропозицією, серії «С» (вересень-2023) – для інституційних інвесторів. Усього продано облігацій на 130 млн грн, а загальна кількість клієнтів перевищила 100 осіб, це переважно працівники та клієнти NovaPay і всієї групи компаній «Нова пошта». У заявлених планах – серії облігацій «D», «E» та «F» по 100 млн грн кожна.

Серія «C» має строк обігу два роки, замість трьох років у двох попередніх випусках, та виплату купона щокварталу, тоді як у випусках «A» та «B» виплата відсотків передбачена наприкінці звернення.

Відсоткову ставку облігацій серії «C» визначено на рівні 20% річних, як і в попередніх серіях, проте лише на перший рік звернення, тоді як на другий рік її буде визначено додатково з наданням права власникам пред'явити облігації до обов'язкового викупу.

Приходько також пояснив, що «НоваПей Кредит» випускає власні облігації, окремо від «Нової Пошти», оскільки в них різні цілі в напрямку отриманих коштів: кошти від облігацій, які розміщує група, інвестуються у розвиток інфраструктури, тоді як облігації «НоваПей Кредит» фондуватимуть зростання кредитного портфелю.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS