Світовий лідер у сфері контейнерних перевезень і управління портами (займає друге місце за розміром флоту), данська логістична Moller-Maersk Group вирішила призупинити перевезення Червоним морем через атаки єменських хуситів.
Джерело. Про це повідомляє Bloomberg.
«Після вчорашнього інциденту з Maersk Gibraltar і чергової атаки на контейнеровоз сьогодні ми дали вказівку всім суднам Maersk в цьому районі, які повинні пройти через Баб-ель-Мандейську протоку, призупинити рух до подальшого повідомлення», – наводить агентство заяву компанії.
Компанія підкреслила, що її пріоритет – безпека екіпажів, тому Maersk змушена дотримуватися балансу між потребами клієнтів та необхідністю піклуватися про персонал.
Ємен розташований на узбережжі Червоного, Аравійського морів та Аденської затоки.
Баб-ель-Мандебська протока – надзвичайно важливий торговий маршрут для світової торгівлі. Через протоку, що з'єднує Червоне море та Аденську затоку, проходять 12% торгових суден, а також перевозиться близько 10% усієї нафти, що транспортується морським шляхом. Щороку через протоку проходять товари приблизно на $1 трлн.
Єменські хусити виявилися єдиними союзниками Хамас, які по-справжньому приєдналися до терористів у війні з Ізраїлем. Віддалені від Ізраїлю майже на 2000 км, хусити намагалися бити по Ізраїлю ракетами, але коли ця тактика показала неефективність, вони зайнялися піратством.
До кінця листопада хусити вирішили випробувати нову тактику війни – блокаду Червоного моря, через яку проходять торгові маршрути, що з'єднують єврейську державу зі Східною Азією.
Бойовики руху повідомили, що вважатимуть законною ціллю будь-які цивільні судна під прапором Ізраїлю або судна, якими володіють ізраїльські компанії.
19 листопада вони захопили судно-автовоз Galaxy Leader, оператором якого, компанією Ray Shipping, володіє громадянин Ізраїлю Рамі Унгар.
Потім хусити здійснили ще кілька нападів на цивільні судна у Червоному морі. Раніше угруповання повідомляло, що спроби перешкодити їм у боротьбі проти Ізраїлю з боку Саудівської Аравії або ОАЕ будуть загрожувати знищенням нафтових промислів цих держав, що, у свою чергу, призведе до дефіциту палива.