Україна та Румунія дійшли згоди щодо спірних питань, пов'язаних із облаштуванням українською стороною глибоководного суднового ходу «Дунай – Чорне море».
Джерело. Про це 16 грудня повідомив міністр захисту довкілля та природних ресурсів України Руслан Стрілець.
За його словами, українська сторона виконала вимоги сусідньої держави й привела проєкт у відповідність до вимог Конвенції, яка оцінює вплив певних видів діяльності на довкілля.
«Ми виконали «домашню роботу» і здолали довгий шлях з приведення у відповідність проєкту до вимог Конвенції. Адже Україні не байдуже на добросусідські відносини та дотримання норм міжнародного права. Ми хочемо і можемо шукати спільну мову та виправляти помилки минулого», – зазначив міністр.
За його словами, Україна виконала вимоги щодо впливу будівництва каналу на довкілля.
Попри те, що транспортний проєкт реалізували й канал функціонує багато років, у Румунії залишалися занепокоєння щодо ситуації на Дунаї.
Зазначимо, що український уряд ухвалив рішення про будівництво каналу у 2003 році, що сполучить Дунай і Чорне море через гирло Бистре. Румунія виступала проти будівництва пояснюючи це тим, що такі дії загрожують довкіллю регіону.
Міждержавний спір стосовно каналу «Дунай – Чорне море», який пролягає Кілійським та Старостамбульським (Бистрим) гирлами в дельті Дунаю, тягнеться з 2004 року, відколи Україна запустила плавання каналом в експериментальному режимі.
Проти виступили Європейська комісія та Румунія, посилаючись на природоохоронний статус дельти й відсутність оцінки впливу судноплавства на довкілля.
Для вирішення суперечки у січні 2005 року на основі Конвенції Еспо була створена Комісія із запиту для формування науково обґрунтованої думки щодо можливих наслідків транскордонних впливів під час реалізації та використання каналу «Дунай – Чорне море».
Бекграунд. Як повідомлялося, Румунія допоможе Україні з експортом зерна Чорним морем. Румуни візьмуть участь у створені якірних стоянок онлайн-черги на обробку барж у порту Констанца.