Один із найбільших операторів зернового ринку України «Нібулон» має потребу в розширенні власного вагонного парку на 250 одиниць і просить USAID профінансувати цю ініціативу.
Про це повідомила пресслужба зернотрейдера.
Директор із взаємодії з органами влади «Нібулону» Михайло Різак нагадав, що 2023 року USAID «Економічна підтримка України» допоміг «Нібулону» придбати 50 вагонів-хоперів. Це надало змогу агрохолдингу суттєво поліпшити економіку перевезень протягом липня – грудня завдяки збільшенню частки використання власних вагонів із 10% до 23%.
«Економічний ефект, що перерозподілився на закупівельну ціну для фермерів, становив $1,7 млн. І це за умови, що ці 50 вагонів-хоперів покривають потреби перевезень лише одного з дев'яти річкових терміналів, які втратили можливість відвантажувати на воду (ще п'ять в окупації або зруйновані)», – пояснив він.
Для масштабування ефекту на всю елеваторну мережу комплексів «Нібулон» потребує 250 додаткових вагонів. Різак просив USAID підтримати цю ініціативу.
Саме збільшення пропозиції вагонів від «Укрзалізниці» та їх надання від донорів дасть змогу знизити вартість логістики на Дунаї, що посилить економічну складову всіх агроекспортерів, упевнений він.
Різак також зазначив, що для здешевлення логістики на Дунаї критичне значення мають політичний вплив і організація заходів зі створення умов для виведення флоту, заблокованого в портовому вузлі Миколаєва.
«Протягом 2022–2023 років ми спостерігали збільшення ціни на фрахт на Дунаї більш ніж утричі, а сьогодні ціни залишаються більш ніж удвічі вищими, ніж у довоєнний період. Саме евакуація флоту з миколаївського портового вузла мала б розв'язати проблему дефіциту суден класу «річка – море» і повернути ціну на фрахт на довоєнний рівень. Крім того, наявність інструменту евакуації надасть змогу відновити роботу суднобудівної галузі України, яку від початку війни цілком зупинено», – сказав Різак і просив допомогти зберегти робочі місця в суднобудівній галузі, посприяти в будівництві вітряків, мостів та інших проєктів.