Традиційні комп’ютери поступово наближаються до межі своїх можливостей, і їхніх наявних потужностей недостатньо, щоб подолати розрив між передовими науковими дослідженнями та їхнім потенційним застосуванням. Airbus та BMW Group переконані в цьому та вважають, що новий рівень обчислювальної потужності здатен забезпечити квантовий комп’ютер. Для галузей, що керуються даними, таких як аерокосмічна промисловість і машинобудування, ця технологія може зіграти вирішальну роль у моделюванні промислових і операційних процесів. Вона може відкрити можливості для формування майбутніх продуктів і послуг мобільності та назавжди змінити способи створення й функціонування літаків та автомобілів.
Два світові гіганти за підтримки третього – AWS – оголосили глобальний челендж з метою розкрити потенціал квантових технологій у створенні ефективних, стійких і безпечних рішень для майбутнього транспортної галузі.
Airbus-BMW Group Quantum Computing Challenge
Ключова індустрія: Mobility, Quantum Computing.
Опис: Цей виклик є першим у своєму роді. Він об’єднує двох світових лідерів галузі, які шукають, вивчають та прагнуть використовувати квантові технології у реальному промисловому середовищі. Експерти Airbus, BMW Group і AWS запропонували командам чотири категорії, які відповідають сферам потенційного застосування технології, та ще одну – відкриту, або, як її називають організатори, «золоту» категорію.
1. Розумне покриття: квантові обчислення для розрахунку інгібування корозії. Уповільнення процесів деградації поверхні має важливе значення для продовження терміну служби продуктів Airbus і BMW Group, підвищення їх ефективності, оптимізації технічного обслуговування та, зрештою, зниження витрат. Деградація поверхні починається, коли унаслідок механічного пошкодження нижній шар алюмінію піддається впливу атмосфери. Розумне покриття передбачає, що інгібітор вбудовано у матрицю покриття й після пошкодження утворюється захисний шар, який блокує подальше руйнування алюмінію. Мета цього завдання – моделювання за допомогою квантових методів процесу адсорбції інгібіторів на поверхні алюмінію та розуміння властивостей зв’язування.
2. Квантова логістика: шлях до ефективного й сталого ланцюгу поставок. Через важку мобільність таких продуктів, як транспортні засоби та літаки, їх ланцюги поставок дуже ускладнені. Плюс транспортування і логістика між виробничими майданчиками спричиняють викиди вуглекислого газу, що знижує промислову ефективність та підвищує витрати. Airbus і BMW Group прагнуть скоротити викиди вуглецю й забезпечити надійний та ефективний ланцюг поставок для своїх виробничих процесів. Мета цього завдання – розробка квантового рішення для розв’язання проблеми промислового ланцюгу поставок з урахуванням існуючих програмних обмежень.
3. Квантовий автопілот: застосування генеративного ШІ для моделювання тестових критичних сценаріїв. У майбутньому автономна мобільність значною мірою залежатиме від надійності та безпеки систем автопілотів на транспортних засобах та літаках, що розроблені на основі технологій штучного інтелекту та комп’ютерного зору. Щоб досягти найвищого рівня безпеки, необхідно тестувати критичні сценарії, а для цього треба мати доступ до відповідних репрезентативних наборів даних (зображень). До них належать погіршення видимості, умови нічного часу, несприятлива погода, заплутана схема руху, перешкоди на злітно-посадкових смугах тощо. Мета цього завдання – створення зображень, які інкапсулюють критичні сценарії за допомогою методів квантового генеративного моделювання.
4. Розв’язання рівнянь: квантові технології для прогнозного аероакустичного та аеродинамічного моделювання. Здатність точно прогнозувати аеродинамічні потоки та поширення звукових хвиль є ключовою в індустрії мобільності й має величезне значення як для автомобільного, так і для авіаційного секторів. Вона дозволяє розробляти високоякісні продукти з чудовими характеристиками, наприклад, за рахунок зменшення шуму та викидів вуглецю. У цьому контексті надзвичайно важливим є розв’язання диференціальних рівнянь, що описують великий спектр проблем акустики та аеродинаміки з купою невідомих. Наразі ця діяльність обмежена обчислювальною потужністю класичних комп’ютерів. Мета цього завдання – пошук оптимальних квантових підходів для розв’язання відповідних аеродинамічних і акустичних рівнянь.
5. «Золота» категорія: розширення меж квантових технологій для мобільності. Airbus і BMW Group запрошують учасників подавати будь-які інноваційні рішення – апаратні й програмні, – у яких вони бачать великий потенціал, але актуальність яких для сектору мобільності ще не цілком очевидна.
Організатори підготували докладні описи та ввідні дані для кожної з категорій, вони розміщені на офіційній сторінці челенджу.
Дедлайн: 30 квітня 2024 року. Заявки опрацьовуватиме міжнародне журі, до якого входять експерти з квантових обчислень, спільно з технічними фахівцями Airbus, BMW Group і AWS. Буде відібрано до 15 фіналістів – по 3 у кожній категорії. Після цього організатори проведуть тестування і порівняння технологій за допомогою сервісу квантових обчислень Amazon Braket. За результатами тестування будуть обрані 5 переможців.
Переваги для команд: Переможці отримають грошову винагороду – по 30 тисяч євро. BMW Group та Airbus залишають за собою право продовжувати обговорення з ними подальшої співпраці.
Як взяти участь: форма заявки розміщена на офіційній сторінці челенджу, доступна для заповнення після реєстрації.