Харківський завод Autoenterprise, який виробляє зарядні станції для електрокарів, з орбіти народного депутата України від партії «Слуга народу» Олександра Куницького з 2016 року здійснював постачання на територію Криму.
Про це йдеться у розслідуванні «Схем».
Куницький – народний депутат IX скликання. Лобіював інтереси свого бізнесу, використовуючи мандат. Офіційного власника заводу зробив своїм помічником, а депутатську приймальню розташував прямо на підприємстві.
У 2019 році Куницький вирішив балотуватися у Раду як мажоритарник із Харкова – від партії президента Володимира Зеленського «Слуга народу». В агітаційних роликах Куницький виступав разом з Олександром Дубінським і Максимом Бужанським.
Журналісти змогли дістати та проаналізувати з десяток контрактів холдингу Autoenterprise і верифікувати їх через базу імпортно-експортних операцій ImportGenius та вашингтонського Центру оборонних досліджень.
З'ясувалося, що замовником харківського обладнання в росії здебільшого були приватні клієнти. Але українські зарядки також замовляли державні структури рф, наприклад холдинг «Россети».
Крім того, в Autoenterprise публічно наголошували, що компанія має віддалений доступ до власних зарядок, хоч би де вони були встановлені.
Постачання обладнання з Харкова до росії здійснювала компанія «АЄ Фекторі» з групи Autoenterprise. Загалом російська географія продажів широка – Липецьк, Балашиха, Бєлгород, Воронеж, Москва, Зеленодольськ, Краснодар.
Обладнання з України возили напряму вантажівками – через Слобожанську митницю на Харківщині – у Бєлгородську область.
Саме із цієї області з початку повномасштабної війни росія масовано обстрілює Харківщину. У листопаді 2022 року російська ракета С-300 поцілила й у завод Autoenterprise – поранень зазнали шестеро людей, вибух пошкодив виробничі цехи.
Крім того, у 2023 році окупаційною владою Криму було відкрито мережі електрозаправних станцій із найбільшим хабом у Сімферополі, на базі станцій українського виробництва Autoenterprise, під брендом – DriveEnergy.
Директорка харківського підприємства Аліна Мустафаєва заявила, що їм невідомо, як станції опинились у Криму. Проте журналісти підозрюють, що це неправда, адже отримали копію дилерської угоди за 2021 рік між російською компанією DriveEnergy та українською «АЄ Фекторі» з групи Autoenterprise, у якій зазначається, що харківська фірма мала протягом 2021–2022-го років продавати російській компанії зарядні станції та комплектуючі, виготовлені в Харкові під брендом DriveEnergy.