За тиждень середня роздрібна ціна на дизельне пальне зросла на 1,07 грн – до 53,65 грн/л, А-95 подорожчав на 1,06 грн – до 53,25 грн/л, 92-й додав 94 копійки до своєї вартості й зараз середня його вартість становить 49,99 грн/л, автогаз подорожчав на 17 копійок – до 28,07 грн/л.
A-92 | A-95 | ДП | LPG | |
---|---|---|---|---|
UPG | 52,90 | 52,40 | 22,73 | |
Shell | 56,42 | 56,49 | 28,39 | |
SOCAR | 58,99 | 58,99 | 28,99 | |
WOG | 57,99 | 57,99 | 27,48 | |
Авіас | 49,86 | 51,41 | 52,40 | 27,55 |
БРСМ-Нафта | 50,39 | 50,23 | 27,03 | |
ОККО | 56,99 | 56,99 | 29,49 | |
Укрнафта | 49,90 | 51,90 | 52,90 | 27,40 |
Середня ціна в Україні |
49,99 | 53,25 | 53,65 | 28,07 |
За даними Консалтингової групи А-95, темпи зростання цін на пальне на автозаправних станціях (АЗК) значно прискорилися. Після значних коливань у нижньому ціновому сегменті нарешті своє слово сказали національні преміум-мережі. За останній тиждень вони підняли ціни на 2 гривні за літр, що відчинило двері для інших учасників ринку, які протягом останнього місяця стикалися з нестачею маржі у зв'язку з малими обсягами продажів.
Вихідні додали новий імпульс до підйому настроїв минулого тижня: компанії ОККО і WOG підвищили ціни на пальне на 1 грн за літр.
«Зростання цін на наших АЗК викликано підвищенням цін від іноземних виробників, у яких ми закуповуємо пальне», – пояснили зростання вартості пального в мережі ОККО. Можна припустити, що саме найбільший роздрібний продавець країни забезпечив стабільність цін у січні й лютому, оскільки він розпочав новий рік із рекордними запасами.
Підйом цін найбільше радує середній ціновий сегмент, який традиційно опиняється між двома екстремами. Саме тут відбулися найбільш помітні зміни. AMIC, Shell, BVS, UPG – ці мережі зросли найшвидше. Першим серед них піднявся полтавський «Автотранс», який підвищив ціни на 2 грн за літр.
Цікаво, що економ-сегмент мало відгукнувся на можливість підвищення цін. Навіть при збільшенні спреду між преміум- і дискаунт-мережами, який на 18 березня становив 8,34 і 8,44 грн за літр відповідно для бензину й дизпалива, економ-сегмент залишається малоактивним.
Останнім часом дискаунтери продовжують утримувати найнижчі ціни. Наприклад, «Авантаж 7» пропонує А-95 за 48,45 гривні за літр, навіть при тому, що оптові ціни незначно нижчі (на 1,7 грн за літр для бензину та на 2 грн за літр для дизпалива). Опитування учасників ринку показує, що експлуатаційні витрати становлять принаймні 2 грн за літр, що може означати, що «Авантаж 7» працює, як мінімум, без прибутку, а, можливо, й у збиток.
Загалом збільшення маржі для бензину знижується, а для дизпалива збільшується. Проте обсяги залишаються нижчими, ніж 2023 року.