Російські військові верфі продовжують отримувати деталі в обхід санкцій через фірми з Хорватії та Італії

“Санкції санкціями, а справи йдуть своєю чергою”, - заявляють в керівництві цих фірм

фото DR

«Північна верф» у Санкт-Петербурзі та Зеленодольський завод імені Горького в Татарстані, які потрапили під санкції через дії росії в Україні, знайшли спосіб отримувати західні комплектуючі, необхідні для будівництва військових кораблів. У постачанні беруть участь фірми з Хорватії, Італії та Латвії.

Джерело. Про це пише ВВС.

Верфі володіють деякими такими компаніями спільно з партнерами з Євросоюзу. При цьому потрібна продукція закуповується не безпосередньо, а через схеми із посередниками, наприклад, на замовлення підприємства «Морські пропульсивні системи».

Так, у митних даних фігурує хорватська компанія Adria Winch, яка спеціалізується на виробництві палубного обладнання. Екс-глава фірми Мілівой Перузович розповів виданню, що вона працює у росії понад 20 років. Спочатку Adria Winch співпрацювала з «Північною верф'ю», а потім розширила свою діяльність, створивши спільне підприємство із Зеленодольським заводом.

Крім того, фірма має філіал у столиці – «Адріа Вінч у Москві», який регулярно постачає європейські комплектуючі для російських верфей. Наприклад, у 2022 році через неї було закуплено електричні реле гідравлічної буксирувальної лебідки, вироблені французьким Schneider Electric, та запасні частини для швартового шпиля, випущені німецьким Spohn & Burkhardt. Це устаткування призначалося для корабля, що брав участь у боях за острів Зміїний в Україні.

Перузович розповів, що продукція постачалася до росії не безпосередньо, а через посередників у третіх країнах, у тому числі в Туреччині та Китаї.

«Таким було наше рішення – продовжувати роботу. Тому що санкції санкціями, а справи йдуть своєю чергою», – заявив він.

Усього з лютого 2022-го до липня 2023 року компанії, пов'язані з Adria Winch та її дочірніми підприємствами, продали російським верфям запчастин на $1,2 млн.

Ще однією фірмою, яка проводить аналогічну діяльність, є італійська Melcal. Розслідувачі з'ясували, що компанія поставила крани та запчастини до них для суден російського ВМФ, які завантажують боєприпаси на кораблі та підводні човни у відкритому морі. Зараз у росії будуються два такі судна – «Геннадій Дмитрієв» для Чорноморського флоту та «Владімір Пялов» для Балтійського.

Обладнання постачалося через турецькі, китайські та гонконгські фірми, у тому числі до рф надходили запчастини для атомоходів «Фьодор Ушаков» та «Євгеній Примаков». Усього з жовтня 2022 до липня 2023 року російські суднобудівні компанії придбали у Melcal продукцію на $255 тисяч.

Крім цього, постачання для кораблів ВМФ йшли через зареєстровану в Латвії Marine Systems, власником якої у вересні 2022 року вважався Ігор Смолін. Про цю компанію раніше писали європейські розслідувачі. Смолін позбувся латиського активу, але продовжує контролювати російську компанію з аналогічною назвою «Марине Системс», зареєстровану в Санкт-Петербурзі. Компанія активно закуповує суднове обладнання, вироблене в Німеччині, Японії та США і в 2023 показала рекордний прибуток в 11 млн рублів.

Бекграунд. Між тим повідомлялося, що Рада ЄС остаточно ухвалила кримінальну відповідальність за обхід санкцій Євросоюзу.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS