В останні вихідні травня в Україні відзначили День працівників видавництв, поліграфії та книгорозповсюдження – значущість цієї сфери важко переоцінити на тлі відродження інтересу до українського друкованого слова. Утім, тотальна цифровізація і нові запити споживачів суттєво змінили сучасні вектори розвитку поліграфічної і паперової індустрії, змістивши акценти на сегмент упаковки і брендування. Так, драйвером вітчизняного ринку виступають пакувальні новації від Київського КПК.
Кінцевий бенефіціарний власник і гендиректор австрійського Pulp Mill Holding (акціонер Київського картонно-паперового комбінату і поліграфічного комплексу Pulp Mill Print) д-р Хайнц Ціннер підкреслює: в останні роки продуктова орієнтація ринку зазнала кардинальних змін. Як зазначає управлінець з понад 60-річним досвідом роботи в галузі, в умовах діджиталізації художній і газетний друк втрачають актуальність, а на перший план виходять пакувальні рішення.
Як показало нещодавнє дослідження Smithers, попит на паперову продукцію є сталим: за прогнозами, поліграфічна промисловість у світі в середньому щорічно зростатиме на 2,1% протягом наступних п'яти років. При цьому аналітики очікують, що цей розвиток буде зумовлений насамперед сектором етикеток та упаковки, на який наразі припадає приблизно 60% світового ринку поліграфії.
За даними асоціації «Укрпапір», станом на кінець квітня-2024 сукупне виробництво паперу та картону збільшилось на 24,5% порівняно з аналогічним періодом минулого року. Водночас, випуск друкарської продукції скоротився на понад 40%, а ключовими драйверами росту галузі стали тарний картон (+37,8%) та гофрокартонні бокси (+32,8%).
Беззаперечним лідером і маркетмейкером у цьому сегменті виступає Київський КПК.
Попри виклики, спричинені війною, та ускладнення логістичних ланцюгів, з жовтня 2022 року підприємство не лише стабілізувало, а й наростило темпи виробництва та продажів, збільшивши торік випуск товарної продукції на 1,8%. Каталізатором такого зростання стали інвестиції в модернізацію і розвиток перспективних пакувальних напрямків – SRP-упаковки, а також E-commerce і поштових боксів.
Наразі комбінат пропонує клієнтам спеціально розроблену гофрокартонну упаковку, адаптовану під розмір полиць, із розміщенням на ній рекламної інформації про товар, що забезпечує надійне транспортування FMCG (Fast-Moving Consumer Goods) або споживчі товари) від виробника до рітейлера та мінімізує видатки торговельних мереж на мерчандайзинг.
А для ринку електронної комерції та поштових відправлень інженери-технологи ККПК розробили спеціальну конфігурацію Easy box – паковання, що збирається і розбирається одним натисненням та дозволяє відмовитись від неекологічного скотчу і плівки за рахунок використання клею постійної липкості. Підвидами таких пакувальних рішень є Wine box для транспортування скляних пляшок із алкоголем та Book-mailer box, орієнтований на інтернет-сегмент книготоргівлі.
Саме компактні та універсальні книжкові бокси, виготовлені з переробленої вторсировини, конструкція яких убезпечує вміст від можливих ушкоджень під час транспортування, дають можливість видавництвам і маркетплейсам прискорити процес обробки замовлень та збільшити об’єм реалізації.
Таким чином, інноваційні пакувальні рішення від Київського КПК як прямо, так і опосередковано стимулюють розвиток вітчизняної паперово-поліграфічної індустрії та відновлення економіки країни на тлі війни.