Індія планує створити державну судноплавну компанію із флотом щонайменше 1000 торговельних суден, що дозволить отримувати більшу частину доходів від різкого зростання торгівлі. Деякі ключові подробиці цього плану розкрили урядові чиновники агентству Reuters.
Нова судноплавна компанія буде спільною власністю державних корпорацій у сфері виробництва нафти, газу та добрив. Вони забезпечуватимуть бізнес нового перевізника разом із державною судноплавною компанією Shipping Corp of India та іноземними компаніями.
Мета створення нового судноплавного гравця – зменшити частку іноземних перевізників в обслуговуванні зовнішньої торгівлі країни принаймні на третину до 2047 року, повідомили інші поінформовані джерела.
Як свідчать поточні оцінки, збільшення зовнішньої торгівлі Індії до 2047 року спричинить зростання вартості транспортних витрат до 400 млрд доларів. Індійські компанії у 2019-2020 фінансовому році витратили на фрахтові послуги 85 млрд доларів, із них 75 млрд доларів було сплачено за використання іноземного флоту.
Індійські вантажовідправники змушені користуватися послугами іноземних перевізників, оскільки судноплавний флот країни не встигає обслуговувати національну зовнішню торгівлю, що демонструє високі темпи зростання. Особливо це стосується імпорту енергоресурсів, зокрема нафти, та експорту нафтопродуктів.
Нині торговельний флот Індії налічує близько 1500 великих суден, у тому числі – танкери, газовози, контейнеровози та балкери.
У січні 2024 року Міністерство нафти та природного газу та Міністерство портів, судноплавства та водних шляхів Індії досягли домовленості, що всі державні нафтові корпорації співпрацюватимуть із новою судноплавною компанією, свідчить урядовий документ. Створення та розвиток перевізника спиратиметься на експертизу Shipping Corp of India стосовно придбання, володіння, експлуатації суден тощо.
Минулого місяця обидва міністерства сформували спільну робочу групу, яка розроблятиме дорожню карту. До неї увійшли представники уряду та галузі.
Місцем базування нової компанії стане фінансовий центр і особлива економічна зона GIFT IFSC (штат Гуджарат). Цей проєкт засновано 2015 року з амбіційною метою – створити фінансовий центр світового рівня, який акумулюватиме послуги банківського сектору, ринків страхування, капіталу й управління активами та забезпечуватиме можливості фінансування інфраструктури. Особлива економічна зона пропонує податкові пільги та спрощені регуляторні умови.
Очікується, що нова компанія залучить початковий капітал розміром приблизно 3,6 млрд доларів у Фонду розвитку морської галузі (Maritime Development Fund). Це новий урядовий проєкт, спрямований на надання довгострокової доступної фінансової підтримки та сприяння національному суднобудуванню, який планується створити спільно з адміністраціями великих портів країни.
Щоб отримати недорогі довгострокові кредити на фінансування будівництва суден, обидва міністерства пропонують державним компаніям укласти 15-річні чартерні угоди з новим перевізником. Це означає відхід від звичної практики фрахтування суден на один-два роки.
Така взаємодія керується задумом консолідувати державний попит на перевезення вантажів, переважно енергоресурсів та добрив. «Натомість державні компанії можуть стати акціонерами нової компанії, яка володіє суднами або орендує судна», – зазначило джерело.
Індія витрачає мільярди доларів на оновлення інфраструктури у прагненні стати розвиненою країною до 2047 року. Цю мету декларує Нарендра Моді, який втретє поспіль стане прем’єр-міністром країни після перемоги його партії «Бхаратія джаната парті» та Національного демократичного альянсу на нещодавних парламентських виборах.