«Укрзалізниця» та іспанська державна залізнична компанія Renfe роблять перші кроки в реалізації пілотного проєкту з впровадження потягів, що можуть адаптуватися до різної ширини колії: 1520 мм, 1435 мм та 1668 мм.
Про це повідомила перша віцепрем’єр-міністерка та міністерка економіки України Юлія Свириденко під час спільної пресконференції з міністром економіки, торгівлі та підприємництва Іспанії Карлосом Куерпо Кабальєро в Києві, передає Укрінформ.
Проєкт передбачає розробку вагонів із розсувними колісними парами та спеціальними пристроями для зміни ширини колії. Впровадження таких потягів не лише сприятиме економічному розвитку, а й символічно з’єднає Україну з Європою. Зараз розробляється дорожня карта для реалізації проєкту, яка охоплює проєктування, випробування та виготовлення вагонів, їх тестування та сертифікацію у країнах експлуатації.
«Для реалізації проєкту планується створення консорціуму іспанських компаній, які звернуться до Міністерства торгівлі Іспанії за проєктним фінансуванням через механізм Фонду корпоративної інтернаціоналізації (FIEM) для АТ «Укрзалізниця», – зазначила Свириденко.
Кабальєро додав, що проєкт має не лише економічне значення, а й символічне, оскільки допоможе з’єднати Україну з європейськими країнами.
«Зараз обидві команди працюють над розробкою технічних деталей проєкту та визначенням необхідної суми. Після завершення підготовки технічного проєкту й визначення остаточної вартості Іспанія зробить свій вклад у цей проєкт», – додав він.
Бекграунд. Нещодавно повідомлялося, що Ужгород незабаром стане першим обласним центром України, який буде з’єднано євроколією з Європою. Реалізація проєкту створить в Ужгороді транспортний хаб, який забезпечить зручну й швидку пересадку пасажирів між поїздами широкої колії та поїздами країн ЄС.
У найближчому майбутньому планується за кошти ЄС реалізувати аналогічні проєкти зі Львова та Чернівців.