Депутати ВР пропонують погодити з міжнародними стандартами відповідальність юридичних осіб за вчинення корупційних кримінальних правопорушень.
Відповідний законопроєкт опубліковано на сайті Ради.
Метою прийняття проєкту закону є забезпечення виконання Україною взятих на себе зобов’язань з імплементації рекомендації Ради Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) щодо подальшої боротьби з підкупом іноземних посадових осіб у міжнародних ділових операціях та запровадження ефективного механізму притягнення юридичних осіб до відповідальності, який відповідатиме Конвенції ОЕСР про боротьбу з підкупом іноземних посадових осіб у міжнародних ділових операціях.
Проєктом Закону пропонується внести зміни до Кримінального кодексу України, якими передбачити:
Документом також пропонується передбачити, аби до юридичної особи можуть застосовуватись і додаткові (нефінансові) заходи кримінально-правового характеру: тимчасові обмеження діяльності юридичної особи або тимчасове обмеження в отриманні прав та переваг.
Як пояснюється в проєкті, тимчасові обмеження діяльності юридичної особи – це заборона для юрособи протягом визначеного судовим рішенням часу здійснювати певний вид та/або види діяльності. Зокрема:
Водночас тимчасове обмеження в отриманні прав та переваг – це заборона для юридичної особи протягом визначеного судовим рішенням строку отримувати визначені законодавством України права та/або переваги. Зокрема:
Крім того, проєктом пропонується внести зміни до Кримінального процесуального кодексу України, якими передбачити:
Строк застосування додаткових (нефінансових) заходів кримінально-правового характеру пропонується визначати судом і встановлювати його від шести місяців до трьох років.
Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що у Раді пропонують надати більше гарантій журналістам під час війни. Як пояснюють ініціатори, метою та завданнями законопроєкту є посилення: гарантій здійснення діяльності медіа, журналістів в частині забезпечення можливості для їх професійної діяльності під час комендантської години в умовах дії воєнного стану, у разі акредитації з боку ЗСУ та/або інших складових сил оборони, у тому числі із залученням Служби безпеки України та відповідне посилення прав громадян на доступ до інформації; забезпечення балансу між заходами безпеки для парламентських комітетів та демократичними принципами відкритості, гласності та прозорості публічної інформації.