Міноборони запустило платформу для залучення нових постачальників тилового майна

Платформа покликана, зокрема, показати постачальникам потрібні кроки, щоб стати партнером МО

Фото: RFE/RL

Міністерство оборони України 31 липня у Києві презентувало нову платформу «ПартнерMOD», яка спрямована на полегшення співпраці з виробниками та постачальниками тилового майна для ЗСУ.

Про це повідомило «Радіо Свобода».

У МО заявили, що сайт має стати ключовим інструментом для збільшення кількості постачальників і залучення нових учасників ринку, а також забезпечить прозорість у процесі підготовки та участі у тендерах «Державного оператора тилу».

Міністр оборони Рустем Умєров зауважив, що цифровізація процесів «ускладнює можливості незаконних схем», а також має зробити процедури закупівель прозорими та зрозумілими для усіх.

«Коли є портал, він дає доступ до ширшого кола постачальників, підвищується якість і різноманітність майна. І якщо це буде автоматизовано, воно забезпечує своєчасне постачання всіх товарів. Яка взаємодія з бізнесом? Ми запрошуємо до співпраці всі українські й міжнародні компанії, які готові запропонувати якісну продукцію. Цей портал може забезпечити вам зручний і прозорий механізм взаємодії з Міноборони», – сказав він.

«Щоб унеможливити корупцію, ми почали цифровізувати процеси. Цифровізація стовідсотково не вирішує всі ці проблеми, але ускладнює можливості незаконних схем», – додав Умєров

Міноборони наголосило, що на сайті «ПартнерMOD» постачальники та виробники можуть залишити заяви для перевірки чи отримання акту відповідності речового майна, випробування виробу або ж отримати розʼяснення. Окрім цього, сайт містить вкладку «Корисна інформація».

«Нарешті, на всі ваші стандартні питання, які є у кожного виробника, ви можете отримати відразу всі відповіді. Тут є всі технічні описи, вони актуалізовані. Якщо ви бачите на сайті технічний опис, умовно, на тент універсальний – це останній технічний опис, згідно з яким ви можете розробити свій зразок і подати його», – пояснила заступниця директора Департаменту політики закупівель Наталія Куровська.

Як уточнив заступник міністра оборони Дмитро Кліменков, основна мета платформи – показати, які кроки може зробити кожен постачальник, щоб стати партнером Міністерства оборони.

«На сайті можна, найголовніше, побачити правила: які документи я маю подати? Які технічні вимоги до товару? Що я маю змінити, щоб мій товар пройшов на торги і мав можливість приймати участь в тендері? Це основне – документи, правила і відповіді, які виникають при кожних торгах. Наше завдання буде швидко комунікувати, швидко давати відповідь», – розповів Кліменков.

Він додав, що після запуску «ПартнерMOD» очікують підвищення конкуренції більше ніж на 20%, а також підвищення якості. За його словами, також зменшаться корупційні ризики шляхом «відсутності ручного управління».

«Ми прибираємо цей людський фактор як можна більше і впроваджуємо зрозумілі процеси. Ці процеси не є щось інноваційне, це норма, на них вже працює весь цивілізований світ. Ми впевнені, що воно дасть свій ефект. В першу чергу це зниження корупційних ризиків. Тому що не потрібно буде дзвонити, не потрібно буде щось зʼясовувати, домовлятися і так далі. Тому що все має бути вже зафіксовано в цифрі», – зауважив Кліменков.

Разом з тим, заступник головнокомандувача ЗСУ Андрій Лебеденко наголосив, що платформа також допоможе уникнути ризиків, які повʼязані з неякісними або неналежними постачаннями.

Водночас представники Міноборони стверджують, що розробка цієї платформи профінансована суто коштом партнерів Україні, а бюджетні кошти не використовувались.


Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що Україна підписала два контракти на загальну суму майже 5 млрд грн з підприємствами вітчизняного ОПК. Як наголосив міністр оборони, Україна купує і підтримує своє, сприяючи розвитку своєї економіки та промисловості.

Перед цим держоператор тилу уклав контракти на 1 млрд грн із трьома новими постачальниками води для ЗСУ. Найбільший обсяг замовлень отримало ПрАТ «Оболонь».

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS