Київстар, Vodafone та lifecell пояснили, чому наразі не в змозі забезпечити 10 годин автономного мобільного зв'язку

Оператори перерахували низку викликів, які заважають виконати розпорядження НЦУ

Компанії Київстар, Vodafone та lifecell звернулися до своїх користувачів зі спільною заявою. У ній вони пояснюють, чому наразі неможливо забезпечити 100% автономність мобільного зв’язку та інтернету протягом 10 годин під час відключень.

Вони зазначили, що вже інвестували понад 3 млрд грн у забезпечення енергонезалежності своїх мереж, оновили сотні тисяч акумуляторів і придбали тисячі генераторів. Але цього все одно недостатньо, щоб забезпечити стабільний зв’язок на 10 годин без електрики.

У спільній заяві мобільні оператори наголошують, що наразі їм не вистачає технічних працівників, багато з яких мобілізовано.

Крім того, більшість базових станцій розташовуються на дахах будівель, де встановлення генераторів заборонено. Для розширення площ для обладнання потрібні довгі процедури узгодження, що займає до 6 місяців.

Зазначають, що на ринку України не вистачає акумуляторів і генераторів, їх доводиться замовляти за кордоном, що займає багато часу.

Бекграунд. Нагадаємо: Національний центр оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій (НЦУ) вимагає забезпечити автономний зв’язок протягом 10 годин під час відключень електрики.

Але, за словами мобільних операторів, для цього потрібна співпраця з енергетиками та значні потужності електропостачання. За приблизними розрахунками, для цього знадобиться стільки електроенергії, скільки виробляє один енергоблок атомної електростанції.

Зазначається, що оператори вже працюють над розв'язанням цих проблем разом з енергетиками та регуляторами. Наприклад, 19 липня 2024 року регулятор НКРЕКП схвалив зміни, які спрощують процедури збільшення потужності електропостачання для базових станцій.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS